2 Temmuz 2014 Çarşamba

Hyundai en az sorun çıkaran markalardan biri!

J.D. Power’ın araştırmasında Hyundai; Porsche, Jaguar ve Lexus’un ardından en az sorun çıkaran dördüncü marka seçildi
Dünyanın en saygın bağımsız araştırma kuruluşlarından bir tanesi olan ve özellikle otomotiv endüstrisine yönelik yaptığı çalışmalarla yıllardır adından söz ettiren J.D. Power, bu yılki İlk Kalite Değerlendirmesi raporunu açıkladı. Hyundai, müşterilerin bildirimleri doğrultusunda ilk 90 günlük kullanım sonunda ortaya çıkan problemlerin değerlendirildiği araştırmada Porsche, Jaguar ve Lexus’un ardından en az sorun çıkaran marka seçildi. Model bazında da Genesis, Elantra ve Accent Blue kendi segmentlerinin birincisi olurken, Santa Fe ve Sonata ikinci, Equus ise üçüncülük kazanarak prestijli ödülleri her kategoride topladı.
Hyundai modellerinin birçok yönünü en ince ayrıntısına kadar analiz eden J.D. Power, araçların kalitesini, dayanıklılığını ve fiyat endekslerini müşterilerin tecrübelerine göre değerlendiriyor. Initial Quality Study (IQS) isimli araştırmada, toplam 233 ayrı soru sorularak yaşanan problemler ve sürüş sırasında oluşan sıkıntılar inceleniyor. Bu yıl 28’inci kez yapılan ve toplam 86 bin 118 yeni araç sahibiyle gerçekleştirilen değerlendirme sonucunda Hyundai, sektör ortalamasından çok daha az problem yaşayan marka olarak büyük bir başarı elde etti.

Mercedes, BMW'yi geçti

Stuttgartlı üretici 1999’dan beri ilk defa lüks otomobil satışlarında BMW’yi geçti ve 2013 yılındaki başarılarına bir yenisini daha ekledi.


Mercedes-Benz Amerika'nın CEO'su Steve Cannon'a göre, satışların bu seviyede artmasının sebeplerinin başında ürün gamlarının yenilenmesi geliyor. CLA , Yenilenen E Serisi ve Yeni S Serisi'nin satışlarını artırmada en büyük paya sahip olduğunu da sözlerine ekleyen Steve Cannon, gelişmiş müşteri hizmetlerininde satışların artmasına yardımcı olduğunu söyledi.


 

Mercedes-Benz Amerika'nın CEO'su Steve Cannon'a göre, satışların bu seviyede artmasının sebeplerinin başında ürün gamlarının yenilenmesi geliyor. CLA , Yenilenen E Serisi ve Yeni S Serisi'nin satışlarını artırmada en büyük paya sahip olduğunu da sözlerine ekleyen Steve Cannon, gelişmiş müşteri hizmetlerininde satışların artmasına yardımcı olduğunu söyledi.
  

Volvo Concept Estate Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı



Volvo, Cenevre Otomobil Fuarı’nda konsept otomobil üçlemesinin sonuncusunu tanıtıyor. Concept Estate, ilk iki konsept otomobilde sergilenen ve çok beğenilen dış tasarım dilini devam ettirirken ilk kez Volvo’nun gelecekteki modellerinin iç tasarımlarının nasıl görüneceği ve işleyeceğini de gözler önüne seriyor.
Volvo Concept Estate’in en çarpıcı iç tasarım özelliği sadeliği. Geleneksel düğme ve kontrol seçeneklerinin yerini, kabini doğrudan 21’inci yüzyıla taşıyan, orta konsoldaki büyük, tablet benzeri dokunmatik kontrol paneli alıyor.
Volvo Car Group Tasarım Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı Thomas Ingenlath, “Temel fikir, kontrolleri ve bilgiyi mükemmel derecede sezgisel ve kullanıcı dostu bir şekilde organize etmek. Her şey tam olarak olmasını beklediğiniz yerde, bu da sürüşü daha keyifli, verimli ve güvenli kılıyor,” diyor.
Dokunmatik ekran, özel olarak tasarlanmış yazılımı ile birlikte Volvo’nun yeni araç içi kullanıcı deneyimi için ana kontrol paneli olacak. Ses, oynat/durdur, flaşör ve cam rezistansı gibi birkaç önemli işlev haricinde tüm düğme ve kontrollerin yerini alacak olan sistem, ayrıca sürücünün önündeki gösterge paneli ile sorunsuzca etkileşime geçecek.
Volvo Car Group İç Tasarım Direktörü Robin Page, “Gittikçe artan sayıda fonksiyon için düğmeler ve kontrollerle uğraşmak zorunda kalmamak, bir çift kelepçeden kurtulmak gibi,” diyor. “Bu, dikey ekran etrafında güzel bir iç mimari inşa etmeyi mümkün kılıyor. Konsept otomobil, bu kullanıcı ara yüzünün nasıl yeni otomobil neslimize entegre edileceğini sergiliyor.”
Volvo, fonksiyonellik, sağlamlık ve pratikliği performansla birleştirerek station otomobili yeniden tanımlayan şirket. V70 ve XC70 pazardaki en saygın station’lar arasında ve yeni Concept Estate şirketin ilerideki modellerinde bu mirastan nasıl fayda sağlayabileceğine işaret ediyor.
Volvo, konsept otomobilleriyle ardı ardına başarılar kazanıyor. Concept Coupe, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda önde gelen bir Alman otomobil dergisi tarafından ‘Car of the Show’ olarak tanımlanmıştı; Concept XC Coupe ise Detroit Otomobil Fuarı’nda prestijli ‘Eyes ON Design’ ödülünü kazandı.
Yeni ve merakla beklenen XC90 SUV ve onu takip edecek otomobillerin nasıl görüneceklerine dair ilk önemli ipuçlarını sağladıkça, Volvo’nun konsept otomobillerine olan global ilgi artıyor. XC90′ın 2014’ün sonlarında satışa çıkması bekleniyor.




2014 Hyundai Genesis Coupe resmi olarak duyuruldu


Hyundai markasının önemli kilometre taşlarından biri olarak görülen Genesis Coupe modeli, artık daha teknolojik ve daha akıcı bir görüntüye kavuştu. Revize edilen otomobilde yapılan küçük değişikliklerin yanında geliştirilen şanzıman dikkat çekici değişiklikler arasında…
Özellikle ön yüz oldukça yenilikçi bir tasarıma sahip. Değişen farlar ve sis lambaları, otomobile daha diri ve atak bir görünüm kazandırmış. Ayrıca otomobil artık Santiago Gümüşü, Ibiza Mavisi, Hazar Siyahı, Kazablanka Beyazı ve Empire State Grisi olmak üzere beş yeni renk seçeneği ile satılacak.
2014 Hyundai Genesis Coupe’nin iç mekanında yapılan değişiklikler sınırlı olsa da paspaslar, hız sabitleyici, otomatik kararan dikiz aynası ve Homelink kablosuz kontrol sistemi otomobilin kabinini zenginleştiriyor. Diğer iç mekan değişiklikleri ise; geliştirilmiş navigasyon sistemi, sportif koltuklar ve Otomatik Çarpışma Bildirim Sistemi… Yine geliştirilmiş BlueLink dikkat çekici değişiklikler arasında yerini alıyor.
2014 Hyundai Genesis Coupe’nin kaputunun altında, 2 litrelik turbo beslemeli bir motor yatıyor. 274 beygir güç üreten ve 372 Nm tork değerine sahip bu motorun bir de alternatifi bulunuyor. 3.8 litre V6 348 beygir güç üreten bu motor 400 Nm tork değerine sahip.
Otomobilin standart versiyonunda araç gücünü yola 6 ileri manuel şanzıman ile aktarıyor. Biraz daha bedel ödeyerek geliştirilmiş 8 ileri otomatik şanzımana da sahip olunabiliyor. Ayrıca bu seçenekte direksiyon arkasından vites(Paddle-Shift) attırmakta mümkün olabiliyor. Otomobilin Türkiye’de ne zaman satışa çıkacağı henüz netlik kazanmasa da 2014 Hyundai Genesis Coupe’nin A.B.D fiyatı 26 bin 350 Dolar olarak açıklanıyor.

2014 Hyundai Genesis Coupe Foto Galeri






 

1 Temmuz 2014 Salı

Türkiyedeki Modifiyeli Arabalar !


MODİFİYE NEDİR? 

Motorun gücünü artırmak, fren sistemini güçlendirmek, kabin ve karoserde bir takım değişiklikler yapmak,aracın daha süratli görüntüsü ve hızıyla dikkati çeken bir otomobil haline getirilmesi için yapılan değişikliklerdir.Diğer otomobillerden ayırt edilen en büyük özellik de bu olsa gerek.Modifiyenin en çarpıcı özelliği motor gücünü artırmaktır. Daha geniş piston kullanmak ya da eksantrik milinin derecesini değiştirmek, motora güç kazandırmanın en etkin yolları. Bununla birlikte, elektronik beyin programının geliştirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo motorlarda bu işlemlerin yanında Turbo valfinin basınç limitini artırılması, intercooler'i büyütmek ve blow-off supabı monte ederek güç artırılabiliyor. Otomobillerde yapılan bu teknik değişiklikler sadece sürat yapması için değil, yol tutuşu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artırmayı da kapsıyor. Bu değişimlerin hepsi bir zincir olarak da düşünmemiz mümkün.Bu yüzden zincirlerden biri eksik olduğu zaman mutlaka olumsuz bir faktörle karşılaşmak kaçınılmaz oluyor.Örneğin;Gücü artırılan otomobili yolda tutmak için birtakım teknik değişiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini sağlamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik olduğunda, ölümle dahi sonuçlanabilecek kazaların yaşanması her an mümkün. Bu nedenle modifiye işlemini yaptırırken doğru sıralama yapmak gerekiyor.

Modifiye Aşamalarını Diğer Bir Yazımızda Bahsetmiştik Tıklayınız...

Alıntıdır! 

 













 

 


2015 Ford Mustang 50 yıllık üretim geçmişinde ilk kez Avrupa’da satışa sunulacak

Yeni Ford Mustang’ın, 50 yıllık üretim geçmişinde ilk kez Avrupa’da satışa sunulacak. Yeni Ford Mustang, bir yandan dünyada satış rakamları 9 milyona ulaşan ikon statüsünü ve mirasını günümüze taşırken diğer yandan birinci sınıf performans vaat ediyor.
Tamamen yenilenen 2015 Ford Mustang, geliştirilmiş motor ve şanzıman seçenekleriyle Mustang markasına layık güç ve performans özellikleri sunuyor.
Tamamiyle yeni 2.3 litrelik EcoBoost motor, Mustang’in motor serisini turbo besleme teknolojisiyle buluşturuyor. Üstün performans ve yakıt verimliliği özelliklerini bir arada isteyen sürücülerin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanan EcoBoost motor özel olarak Mustang için geliştirilmiş. Emme manifoldu ve turbo besleme aracın daha iyi nefes alması ve daha yüksek verimlilik sağlaması için Mustang’de en iyi hale getirilmiş.
309 PS’den fazla tahmini gücü ve 407 Nm torkuyla bu EcoBoost motor, gerçek bir Mustang motorundan beklenen özellikleri karşılıyor.
Ford EcoBoost Motor Mühendisliği Müdürü Scott Makowski: “Bu EcoBoost motor, geniş ve kesintisiz tork eğrisi ve her koşul altında mükemmel sürülebilirlik özellikleriyle, her devirde Mustang sürücülerinin beklediği performansı sağlıyor” dedi.
Ford’un global Ecoboost motor ailesinin en yeni üyesi olan ve doğrudan yakıt enjeksiyonu, çift bağımsız değişken egzantrik zamanlaması ve turbo besleme teknolojisi gibi en yeni teknolojiler kullanılarak geliştirilen 2.3 litrelik motorla, yakıt verimliliğine sahip büyük motor gücü ve torku elde ediliyor.
Motor ürettiği bu güç ile daha kuvvetli gaz tepkimesinin yanı sıra emisyon değerlerinde düşüş ve verimlilikte artış sağlayan düşük dönme dirençli çift çıkışlı turbo besleme sisteminin kullanıldığı ilk Ford motoru olma özelliğine de sahip. Silindir kapağında, iç ve dış silindir çiftlerini, turboya giden her emme boğazına ayrıştıran entegre bir egzoz manifoldu bulunuyor.
Egzoz çıkışının, ateşleme sırasında bir sonraki silindirden ayrı tutulması, karışım kayıplarını ortadan kaldırıyor ve türbin pervanesine giden egzoz enerjisini azamiye çıkarıyor. Sonuçta, sürücü manevra yapmak istediğinde daha hızlı bir tork artışı ve çift turbo besleme konfigürasyonuna benzer bir performans anlamına geliyor.
Ayrı egzoz çıkışları, egzoz subaplarının daha uzun süre açık kalmasını sağlayarak pompalama kayıplarını azaltıyor ve özgül yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 1 oranında iyileştiriyor.
Böylesine yüksek bir motor gücü karşısında dayanıklılık kritik önem arz ediyor. Mustang EcoBoost motoru üzerinde yapılan dayanıklılığa yönelik geliştirmeler ise şu şekildedir:
• Güçlendirilmiş çelik krank mili
• Piston soğutma jetleri
• Çelik piston yayı taşıyıcıları
• Yüksek kaliteli yatak malzemeleri
• Geliştirilmiş supap yuvası malzemeleri
• Güçlendirilmiş çelik piston kolları
• Merdiven gövdeli yatak başlıklarıyla donatılmış yüksek basınçlı pres döküm alüminyum silindir bloğu
• Derin hazneli, pres döküm alüminyum yağ karteri





Yeni Opel Astra


Yeni nesil 1.6 CDTi dizel motora sahip Astra ailesi

Yeni nesil 1.6 litrelik turbo beslemeli dizel motor, 136 hp.’lik güç ve 320 Nm. tork üretiyor. 100 km.’de 3,9 lt. yakıt tüketimine ve 104g/km emisyon değerine sahip dizel motor Hatchback, Notchback ve Sports Tourer modelleri ile de otomobil severlerin beğenisine sunulacak. Düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlayan 1.6 CDTi dizel motor, Astra modeli ile  Opel’in tüm ürün gamına yayılmaya devam edecek. Euro 6 normlarını karşılayan yeni 1.6 dizel motor, gücünü 6 vitesli manual şanzımandan alıyor. Pazara sunulduğu bu yana büyük başarılar elde eden ve segmentinde en çok tercih edilen Opel Astra ailesi yeni nesil 1.6 dizel motoru ile Nisan ayında Türkiye pazarında satışa sunulacak. 1.6 dizel motorun 110 hp.’lik versiyonu ise Haziran ayında satışa sunulacak.

Yeni Opel Astra OPC EXTREME

Opel Astra OPC EXTREME Cenevre Motor Show’da dünya prömiyerini yaptı.
Dünyanın en zorlayıcı yarış pisti olan Nürburgring Nordschleife’de geliştirilen Astra OPC EXTREME, 2.0 lt 300 hp.’lik turbo motoru ile Cenevre’de dikkatleri üzerine çekti. 2.0 lt.’lik direkt enjeksiyonlu turbo benzinli, Opel’in şimdiye kadar ürettiği en güçlü dört silindirli motor olma özelliğine sahip. Yeni Astra OPC Extreme’de altı ileri şanzıman ve sınırlı kaymalı diferansiyel ile birlikte tamamen alüminyumdan üretilmiş bir motor bulunuyor.
Tavan spoyleri , sportif ve gösterişli ön ve arka tamponları OPC’ye göz kamaştırıcı bir görünüm veriyor. Recaro Spor koltukları ile farkını gösteren Astra OPC EXTREME karbon fiber bileşenleri sayesinde geleneksel Astra OPC’den 100 kg. daha hafif.
370 mm.lik ön diskler ile 19-inç alaşım jantlar, altı pistonlu Brembo fren sistemiyle sunuluyor.

1.0 lt. Ecotec Motorlu ADAM ROCKS

3 kapılı mini crossover ADAM ROCKS, üç silindirli turbo beslemeli 1.0 lt 114 hp.’lik ECOTEC motor seçeneğiyle fuarda ziyaretçilere tanıtıldı. Mini şehir otomobil, altı ileri manuel şanzıman ile sunuluyor. Toplam 3700 mm uzunluğa sahip olan konsept mevcut ADAM ile karşılaştırıldığında yaklaşık 15mm daha yüksek ve 20mm daha geniş.





2014 Honda Civic Type R Concept


Yeni Honda Civic ailesinin en yüksek performanslı modeli Civic Type R yakında çok daha dinamik bir şekilde karşımızda olacak. Görsel olarak oldukça dikkat çekici olan otomobilin kaputu altında yepyeni bir motor görev yapacak.
Cenevre’de konsept hali tanıtılan Civic Type R’da LED farlar, kaput üzerinde bulunan ek hava çıkışları, 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar arkasına eklenmiş hava çıkışları, siyah renkli yan ayna ve kapı kolları, geniş yan etekler, splitter, çift katlı büyük spoiler, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi gözlerden kaçmazken arka tarafta bulunan devasa kanat ve kanat içerisine yerleştirilmiş fütüristik stop lambaları konsepti standart otomobilden tamamen ayırıyor.
Type R konseptini standart Civic’ten ayıran diğer farklılıklar ise dört egzoz çıkışı ve agresif arka difüzörü. Otomobilin büyük siyah jantları ve arka tamponun alt kısmından başlayan ve otomobili çevreleyen mat siyah rengi ise otomobilin agresifliğini tamamlıyor.
Civic Type R’ın gücünü 2.0 litrelik, dört silindirli Earth Dreams benzinli motordan alması beklenirken bu ünitenin maksimum gücünün en az 280 bg olması ön görülürken Honda mühendislerinin 300 bg civarında maksimum güç hedeflediği biliniyor. Civic model gamının en tepesindeki yerini alacak olan otomobilin gücünü ön tekerleklerine 6 ileri manuel bir şanzıman üzerinden aktarması beklenirken, daha sert bir şasiye sahip olması ve Civic Tourer’da opsiyonel olarak sunulan adaptif arka amortisörleri standart olarak sunması tahmin ediliyor.

                                              2014 Honda Civic Type R Concept