9 Temmuz 2014 Çarşamba

Yeni Nesil Otomobillerin Götürdükleri

Eskiden otomobil kullanmanın bir standardı vardı. Eskiden büyüklerimiz özellikle bugünlerde klasik otomobil diye bildiğimiz otomobillere öyle yakışırlardı ve koltuğu öyle doldururlardı ki sanki hayatın en önemli işini yapıyor gibi algılardık onları.

Şimdi ise gençlerin çok farklı bir tarzı var. Tarz demek ne kadar doğru bilmiyorum çünkü aslında hepsini topladığımızda bir karaktere oturmuyor. Otomobildeki çeşitlilikten midir sunulan ileri teknolojiden midir bilemem ama şu an araba sürüş teknikleri olarak ve trafik seyri açısından gerçekten çok farklılar.

Tabi özentiye de bir yerde değinmek lazım. Otomobil ve hız ile ilgili filmlerde ve bazı dizilerin sahnelerinde görülen olaylar gençliğin dünyasına kopyalanıyor ve gençlik bunu yaratıcılığıyla çok farklı boyutlara taşıyabiliyor.

2000 li yılların başlarından itibaren gelişen bu yeni nesil ile eski ile olan farklar öylesine bariz ki nesiller birbirini anlamakta oldukça zorlanıyorlar. Bir nevi evrimleşen sürücüler ile klasik tarz arasında iki farklı ekol oluştu. Belki de her zaman bir değeri olan klasik otomobillerin artık her zamankinden daha fazla değerli olmasının ve hatta zirve yapmasının nedeni bu kopuştur, bu eskiye özlemdir.

Şu bir gerçek ki iletişimde olduğu gibi otomotiv sektörü kendini son 15 yıl içerisinde çok fazla geliştirdi. Mesela bir on beş sene önceki otomobil reklamlarını internet ortamında aratıp bulsanız ve o otomobildeki özelliklerin ne kadar da ciddiyetle övüldüğünü okusanız mutlaka yüzünüzde hafif bir tebessüm olacaktır. Doğal olarak da şartlar insanları da değiştiriyor ve trafik algısını ve sürüş tekniklerini.

 

Ancak şu kadarı var ki otomobiller elektronik ve diğer açılardan geliştikçe diğer bir ifadeyle otomobilin yeteneği arttıkça insanoğlunun yeteneğinin körelme tehlikesi ile karşı karşıya kaldığını da unutmamak gerek. Hatırlayın 90 lı yıllarda insanlar en azından en yakınlarının telefon numaralarını ezbere bilirlerdi, bazıları işi abartıp neredeyse herkesin numarasını bilirdi. Şimdi bu örneği otomobillere uygulayacak olursak eskiden otomobil kullananlar belki uyum süreci sıkıntılı olsa da yeni tarz otomobillere alışabilirler bu çok zor değil. Ancak aynı şeyi tersi için söylemek çok kolay değil maalesef. Yeni model otomobillerde her türlü imkanlardan yararlanarak kendine göre bir sürüş tarzı geliştiren yeni nesilin altında eski model bir araba geçtiğinde nasıl bir sürüş gerçekleştirebileceği tartışılabilir. Bir nevi attan inip eşeğe binme meselesi gibi. Sert direksiyonlar, debriyaj pedalı ve vites konsüllerindeki farklılık, otomobillerin motor ve yol sesleri, süspansiyon sistemlerinin sağladığı konfor farkı, ses sistemleri, ısınma ve serinleme farklılıkları, yokuş alma ve fren sistemi ile durma mesafesi vs. bir çok farklılığı burada sayabiliriz.
Otomatik vites nedeniyle kullanılmayan sol ayağın debriyaja alışması hiç te kolay değil. Otomatik kilit sisteminin olmaması kaç kişinin zoruna gider kim bilir. Belki de sürücülerin yarısı otomobilini kilitlemeyi bile unutur.

Tabi önümüzde teknolojinin geri gitmesi diye bir şey söz konusu değil. Belki şu an bahsettiğimiz fark ilerleyen yıllarda daha da açılacak ama insanoğlu bu yeni durumlara da ayak uydurmayı bir şekilde başaracaktır.

Yine de eskileri hatırlamak ve geleneği korumak güzel bir şey. Hayatta yapmanız gerekenler listesine bir klasik otomobil kullanmak maddesini de eklemenizi şiddetle tavsiye ederim.

8 Temmuz 2014 Salı

Mercedes-Benz C180 (2014)

Mercedes-Benz C-Serisi, en yüksek satış hacmine ulaşan model olması nedeni ile "Mercedes-Benz" için özel bir önem taşıyor. C-Serisi'nin 2007 yılında piyasaya sürülen bir önceki versiyonu tüm dünyada bugüne kadar 2,4 milyon adedin üzerinde satıldı. Yeni nesil C-Serisi ise, daha dinamik hatlar ve karakteristik çizgileri ile bir çok teknolojik yeniliği bir arada sunuyor.


Yeni C-Serisi, yalın ancak heyecan verici dış ve birinci sınıf iç mekan tasarımıyla yenilikçi bir yaklaşım sunuyor. Yandan bakıldığında uzun kaput, geriye alınmış yolcu kabini ve kısa konsollar C-Serisi'nin klasik ve dengeli Mercedes-Benz sedan yapısını tanımlıyor. Yeni C-Serisi'nin modern görünüme sahip geniş ve lüks iç mekanı duygulara hitap eden sadelikle dinamik sportifliği mükemmel bir şekilde harmanlayarak uçak seyahatlerinde ekonomi sınıfından birinci sınıfa geçilmiş hissi yaratıyor.

Yeni C-Serisi'nde üç farklı tasarım konsepti sunuluyor; Avantgarde, Exclusive ve AMG. Bu seçenekler kullanıcılara araçlarını daha fazla kişiselleştirme imkanı sağlıyor. AVANTGARDE tasarım konsepti, aracın sportif sedan özelliğini ön plana çıkarırken, EXCLUSIVE tasarım konsepti incelikli tasarıma ve modern lükse vurgu yapıyor. C-Serisi'nin AMG tasarım konsepti ise araca tamamen sportif bir karakter kazandırıyor. Yeni C-Serisi'nde aracın önündeki Mercedes-Benz yıldızı sportif görünüm isteyenler için radyatör ızgarası üzerinde ya da modern klasik tasarımı tercih edenler için aracın kaputu üzerinde olmak üzere iki farklı şekilde yerleştirilebiliyor.

Mercedes-Benz C180

Mercedes-Benz C180

Mercedes-Benz C180

Mercedes-Benz C180

Mercedes-Benz C180

Modifiye suç değildir !

      Merhabalar Arkadaşlar,
      Bu yazımızda modifiye yasağı hakkında düşüncelerimizi belirtmek ve biz modifiyecilere destek çıkmak istiyoruz..
modifiye

Modifiye tutukunluğu küçük yaşlardan gelen bir tutkudur , ani bir karar ile bu yasağın çıkması biz    modifiyecilerin canını sıkmaktadır.Ancak biz demiyoruz ki araba markamız ne olursa olsun,caddelerde çevreyi rahatsız edecek şeyler yasak olmasın.

 İllaki yasak olucak ama yeri ve zamanı ve sınırı olsun.Pistler olsun her hafta buluşmaların olucağı ve kaynaşmanın sağlanacağı.Ve hünerlerimizi gösterelim.Caddelerde egzoz , müzik sesi açmayalım şehirden uzak pistimizde tanışıp kaynaşıp muhabbet edelim.Modifiye bizim zevkmimiz tutkumuzdur.

Modifiyeden tad alalım. Emeğimizden mutluluk duyalım kesinlikle şehir içinde hız,makas,ses kirliliğini desteklemiyoruz.

Biz vatan haini değiliz.VATANINI MİLLETİNİ SEVEN MODİFİYE TUTKUNU GENÇLERİZ.LÜTFEN OLAYLARI SAPTIRMAYALIM.ÇEVREYİ RAHATSIZ EDENLERİ ASLA DESTEKLEMİYORUZ KINIYORUZ!!! 
modifiye




7 Temmuz 2014 Pazartesi

YENİ VW Passat ortaya çıktı

 yeni passat
 
 Yeni Passat aynen 7. nesil Golf gibi çok radikal bir değişime uğramadan daha dinamik ve keskin hatlarla geldi. Firma tarafından paylaşılan dikkat çekici bir bilgide selefine göre uzunlukta artış değil de azalma olması. Ancak bu durum içerideki yaşam alanına yansımamış hatta mevcut modele göre Yeni Passat daha iyi baş ve diz mesafesi sunacak. Bununla birlikte emisyon ve tüketim değerlerini aşağı çekebilmek için Yeni Passat mevcut modele göre 85 kg’lık bir diyetle zayıflatılmış. Teknik olarak en önemli eklemelerin başında 2 lt’lik çift turbo beslemeli yepyeni bir motor Yeni Passat ile sunulacak. Motorun hacmine göre sunduğu 240 bg ve 500 Nm tork dikkat çekici. Bu motor 7 ileri DSG ve 4Motion ile sunulacak. Sonbaharda satışa sunulacak modelin ülkemize geliş tarihi net değil. Sedanın bagajı 586,SW’nin bagajı ise 650 lt’ye yükseltilmiş.

yeni passat

yeni passat

yeni passat

Otomobillere Özel Android Bu Yıl Yollarda Olacak

Google, I/O geliştiriciler konferansında mobil işletim sistemi Android’i otomobillere getirecek Android Auto’yu tanıttı.


Android’in kullanım alanı ve popülerliği gün geçtikçe artıyor.  I/O geliştiriciler konferasında ise bunun yeni bir örneği gözler önüne serildi. Google, Android L‘nin daha basitleştirilmiş bir halini Android Auto adıyla otomobillere soktu. Basit bir arayüz bulunan Android Auto’da kontroller, sesli veya direksiyon üzerinden sağlanabiliyor. Kullanıcı gözünü yoldan ayırmadan uygulamalara, haritaya, müziklere, mesajlara veya sesli arama işlemlerine sesli komut ile erişebiliyor. Sistemin arayüzü, otomobilin ön panelindeki dokunmatik ekrandan görüntülenebiliyor.
Google Now servisini de kullanan Android Auto, sürücülere daha güvenli bir sürüş deneyimi sunuyor. Kullanıcı, sesli komut ile Google Haritaları açabiliyor ve navigasyon özelliğini kullanabiliyor. Aynı zamanda Android Auto, Google Now ve diğer Google hizmetlerinden topladığı verilere göre, ihtiyaca uygun ya da en çok kullanılan bilgileri kullanıcıya anında sunabiliyor.
Google, Android Auto için 40′ın üzerinde otomobil üreticisiyle anlaşma sağladı ve çalışmalara başladı. Bu üreticiler arasında Renault, Audi, Mitsubishi, Mazda, Chevrolet, Bentley, Nissan, Subaru, Volkswagen gibi markalar yer alıyor. Android Auto destekli ilk otomobiller ise yıl sonu itibarıyla satışa sunulacak.
Üçüncü parti geliştiriciler, Android Auto SDK’sına erişerek kendi uygulamalarını oluşturabilecek. Google’ın Android Auto için anlaşma sağladığı diğer ortakları arasında Spotify, Pandora, MLB.TV, Stitcher ve PocketCasts bulunuyor.

6 Temmuz 2014 Pazar

‘Modifiye’ trafiğe çıkamayacak!

Özellikle şehir içi trafikte sıkça görülen araçlarla ilgili vatandaş şikâyetleri Emniyet’i harekete geçirdi. EGM’nin emniyet müdürlüklerine gönderdiği genelgeyle araçların trafikten men edilmesi talimatı verildi
 Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), son dönemde özellikle şehir içi trafik içinde çok sık görülen ‘modifiye araç’larla ilgili yoğun şikâyetler üzerine harekete geçti. EGM, il emniyet müdürlüklerine gönderdiği özel genelgeyle bu araçların trafikten çekilmesi, para cezası yazılması ve araçlar üzerinde yoğun kontrol yapılmasını istedi, bu araçların trafikten men edilmesi talimatı verildi.

Denetimlerde, modifiye araç kullanan sürücülerin trafik kurallarına uymadıkları yönünde saptamalar yapıldığı belirtilen genelgede, sürücülerin bu tür araçları çevredekileri rahatsız edecek biçimde duman ya da gürültü çıkararak kullandıkları vurgulandı.
Denetim yapılacak
Genelgede, modifiye araç kullanan sürücülerin seyir halindeyken hız, şerit takibi ile şerit değiştirme ve kırmızı ışıkta geçme gibi zorunlu trafik kurallarına uymadıkları belirtildi.
Trafik kurallarına uyulmaması sonucunda modifiye araç kullanan sürücülerin trafik kazalarına neden olduklarının altı çizilen genelgede, “Yaz mevsiminin gelmesiyle tatil günleri ve özellikle de geceleri bir araya gelerek trafik güvenliğini tehlikeye düşüren bu tür araçların kullanıldığı yol bölümlerinde gerekli önlemler alınarak denetimler yapılacaktır” ifadesi yer aldı.
‘Cihazlar araçtan sökülür’
EGM’nin özel genelgesinde yapılacak denetimlerde uygulanacak esaslar şöyle açıklandı:
l Eksiklik ve bozuklukları bulunan araçlarla, görüşü engelleyecek veya bir kaza halinde içindekiler için tehlikeli olabilecek süs, aksesuar, eşya ve çıkıntıları olan araçları kullanmak, karayolunu kullananlar için tehlike yaratacak şekilde olan veya görüşü engelleyecek ve çevredekileri rahatsız edecek derecede gürültü çıkaran araçları kullanan sürücüler 172 lira para cezası ve 20 ceza puanı ile cezalandırılır. Araçtaki değişiklikler kanuna, mevzuata uygun hale getirilene kadar araç trafikten men edilir.
l Ses, müzik, görüntü ve haberleşme cihazlarını şartlarına uygun olmadan araçlarda bulundurmak, bu tür cihazları kamunun rahatını bozacak şekilde kullanan sürücüler 80 lira parave 10 ceza puanı ile cezalandırılır. Cihazlar araçtan sökülür.
l Araç üzerinde yapılan teknik değişikliği 30 gün içinde tescil yapan kuruluşa bilgilendirmeyen sürücüler 80 lira para cezası ve 10 ceza puanı ile cezalandırılır. Yapılan değişiklik belgeleri üzerine işleninceye kadar araç trafikten men edilir.
Genelgede, denetimlerin ‘süreklilik’ gösterecek biçimde devam ettirilmesi ve modifiye araçlara yönelik yapılacak denetimlerin başta il emniyet müdürleri olmak üzere tüm sıralı birim amirlerince, ‘önemle’ takip edilmesi istendi.

LaFerrari’ye Golf “makyaj”ı…

Monako’da meydana gelen kazada VW Golf ile Ferrari LaFerrari kafa kafaya çarpıştı
Kırmızı bir LaFerrari Monako’da gerçekleşen kazada altıncı (bir önceki) jenerasyon bir Volkswagen Golf ile çarpıştı. Küçük çaplı kazada her iki otomobilin de ön hava yastıkları patlarken, herhangi bir yaralanma olmadı.
Kazada kimin suçlu olduğu henüz belli değil, ancak özellikle LaFerrari’de oluşan hasar dikkat çekiyor. Çarpışma durumunda olabildiğince fazla parçalanarak kazanın enerjisini dağıtan LaFerrari’de oluşan hasarı tamir etmek Golf’ün değerinden daha pahalıya mal olacakmış gibi görünüyor.

5 Temmuz 2014 Cumartesi

Modifiyeli BMW M135

Alman modifiye firması Manhart Racing, yeni BMW M135 modifiyesini tanıttı. 

BMW’nin 1 serisi modelleri içerisinde en güçlüsü olan M135’i modifiye eden Manhart Racing, arabanın görünümüne pek fazla müdahalede bulunmasa da performans değerlerini yukarı çekerek yeni M135’i modifiye tutkunları için ilgi çekici bir arabaya dönüştürmeyi başarmış.
Arabanın altı silindirli 3.0 litre hacimli motoru yeni eklenen turbo besleme ile 320 beygir gücünden 400 beygir güce tork üretim değeri ise 450Nm’den 561Nm’ye ulaşmış. Manhart BMW M135’in maksimum hızı 250 km/s hızda sabitlenmiş.
 Manhart Racing tarafından süspansiyon sistemi de yenilenen arabanın fren sisteminde önde 380, arkada ise 256 mm çaplı diskler bulunuyor.