14 Temmuz 2014 Pazartesi

Yeni Toyota Fuel Cell seri üretim tasarımıyla karşımızda

yeni toyota
Toyota, geleneksel içten yanmalı motor performansına eşdeğer hidrojen yakıt hücreli hibrit otomobili Fuel Cell Sedan’ın seri üretim tasarımını Japonya’da tanıttı.
 Geçtiğimiz yıl Tokyo Motor Show’da konsept olarak görücüye çıkan Fuel Cell Sedan, hidrojen yakıt hücreli otomobillerin gelişimine öncü olarak, 2015 yılında yollardaki yerini alacak.  Çevre dostu FCV konsept sadece su buharı üreten, dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip 4 kapılı sedan otomobili olacak. Çevre dostu otomobiller üretme temelinde üretilen FCV Sedan, Japonya’da Nisan 2015’ten önce satışa sunulacak. Otomobil, Amerika ve Avrupa’da ise 2015 yazında piyasada olacak.
yeni toyota

Fuel Cell Sedan, Japonya’da Toyota ve Toyotopet yetkili satıcılarında satışa sunulacak. Satışlar ilk olarak, hidrojen dolum istasyonlarının geliştirilmekte olduğu bölgelerle sınırlı olacak. FCV Sedan’ın Japonya’da yaklaşık 51 bin Euro olan satış fiyatı, Avrupa ve Amerika’da ise daha sonra duyurulacak.
20 yıldan uzun bir zamandır yakıt hücreli otomobiller geliştiren Toyota, 2002 yılından bu yana yakıt hücresi sistemi üzerinde önemli iyileştirmeler yaptı. Toyota’nın Fuel Cell Sedan, fosil yakıtlı otomobillere yakın bir performans ve sürüş menzili sunuyor. Yakıt dolum süresinin sadece 3 dakika olduğu Fuel Cell Sedan’da sürüş esnasında sadece, hidrojen ve oksijenin reaksiyonu sonucu su buharı ortaya çıkıyor.
Toyota Avrupa Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, yakıt hücresi teknolojisini kullanıma sunmaktan büyük heyecan duyduklarını belirterek “Dolum istasyon altyapısının kullanılabilirliği ve insanların farkındalığının artırılması gibi, üstesinden gelmemiz gereken daha bir çok konu var. Hibrit geçmişimiz, bize bugün yeni bir teknolojiyi pazara sunmamız için yeterli tecrübeyi veriyor. Avrupa’da adım adım hareket edeceğiz ve otomobili seçili pazarlarda satışa sunacağız. Hidrojenin, otomobil yakıtı olarak popülerliğinin artarak devam edeceğinden ve mesafe kat edeceğimizden kuşkumuz yok ” dedi.
0 emisyonlu hidrojen yakıt hücreli hibrit araç teknolojisinde gelinen son noktayı ultra-temiz enerji taşıyıcısı Fuel Cell Sedan, çevreye sadece su buharı salarak Toyota’nın çevreci teknolojilere verdiği önemi bir kez daha ortaya koyuyor. Bir depo yakıt ile ortalama bir Japon ailesinin bir haftalık elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üreten model geri dönüşüm özellikleri, keyifli sürüşü ve sessizliğinin yanında uzun sürüş menzili ile dikkat çekiyor.

Artık daha da keyif odaklı: Makyajlı Ford Focus ST

Ford'un kompakt sporcusu Focus ST, makyajla birlikte yeni görünüme, yeni iç mekana ve yürüyen aksam ayarlarına kavuştu. Üstelik artık dizel motorlu versiyonu da var.
yeni ford focus

Ford’un kompakt hatcbackinin sportif versiyonu için kimi rakipleri kadar tutkulu olmadığı ortada. Şimdiye kadar Nurburgring rekoru peşine düşmek için “özel” seriler geliştirmedikleri gibi en güçlü Focus versiyonu için de her zaman model ömrünün son çeyreğini bekliyorlar. Bunun bir anlamı Focus RS için (muhtemelen Mustang’den alınacak 2,3 litrelik turbo beslemeli motoru sayesinde yine 305 HP güce sahip olacak) biraz daha beklememiz gerektiği. İkinci anlamıysa Focus ST’nin bir süre daha en güçlü Focus olarak kalacağı. Hatta şu anki durumda en güçlü iki Focus, ST logosu taşıyacak.
Bunu başarmak için Ford, makyajla birlikte ürün gamına bir de dizel motorlu ST’yi ekledi. 2,0 litrelik dizel motorun 185 HP güç ve 400 Nm tork üreten bir versiyonu ST’nin kaputu altında yer alıyor. Bunun yanında 250 HP güç ve 360 Nm tork üreten 2,0 litrelik Ecoboost motor varlığını sürdürmeye devam ediyor. Dizel motorlu ST 0-100 km/s hızlanmasını 8,1 saniye gibi çok da nefes kesici olmayan bir sürede tamamlarken, benzinli motora sahip ST aynı hızlanmayı 6,1 saniye tamamlayabiliyor. İki model de 6 vitesli manuel şanzımanlı olarak sunuluyor.
yeni ford focus

ST’nin iç mekanında makyajlı Focus’ta da görülen yenilikler dikkat çekiyor. Düğmelerinin küçüklüğü ve yerleşimiyle kullanışlılığı ancak kurmalı bir cep saati kadar olan eski kokpitin yerine, çok daha az düğmeli ve işlevleri büyük dokunmatik ekran üzerinden yönetilebilen yeni bir kokpit geliyor.
Bu önemli bir yenilik ama ST müşterilerini çok ilgilendirmiyor. Onları ilgilendiren sürüş keyfi ve Ford bu konuda da çalışmalar yapmış. Kimi kullanıcılara Focus’un sürüşü yeterince keskin gelmemiş olacak ki, Ford daha iyisi için ön akstaki yayları değiştirmiş, tüm amortisörlerin de ayarını iyileştirmiş. Direksiyon ve çekiş kontrol sistemlerinin de yazılımları değiştirilmiş. Muhtemelen ilerleyen dönemde değişken oranlı direksiyon sistemini de ST’de görebileceğiz.

13 Temmuz 2014 Pazar

Artık gösterge paneline bakmayacaksınız


Jaguar ve Land Rover sürüş sırasında göstergelere bakma gerekliliğini ortadan kaldıran, otomobilin ön camını sanal ekrana dönüştüren bir projeyi test etti.

Projeye göre sürücüler, gittikleri hızı, aracın kaçıncı viteste olduğunu ve otomobilin devrini bilgilendirme panellerine bakmadan, doğrudan ön camdaki sanal ekrandan görebilecekler.

Yarışlarda teknolojinin olanaklarından yararlanmaya odaklanan şirketin projesine göre, şeffaf bir ekran haline getirilen ön camda sürücü için en uygun yarış çizgisi, aracın o anki hızı ve vites bilgileri yer alacak. Bu  da sürücüye yarış anında bir hayli kolaylık sağlayacak.

Video oyunlarındaki grafiklerden esinlenilerek hazırlanan projeye göre, ekran haline getirilmiş ön camda, yarışan canlı rakipleri belirleyebilmek için bir sanal araba önizlemesi de bulunacak. Testleri devam eden sistem, gündelik hayatta ise dikiz aynalarının kullanımını azartabilir, yoldaki tehlikeleri daha görünür hale getirebilir ya da navigasyon için gereken haritaları ön cama yansıtarak, bir adres ararken sürüş kolaylığı sağlayabilir.  

Yeni Opel Corsa

Opel'in küçük sınıftaki temsilcisi Corsa, Adam'ı andıran burun tasarımı ve çok daha büyük iddiayla yeni nesline kavuştu. Yeni Corsa yıl bitmeden yollara çıkmış olacak.

yeni opel corsa

Corsa’da kullanılan yeni elektrik sistemi sayesinde tüm elektronik donanımlar birbiriyle irtibatı güçlendirmiş. Bu sayede zengin yardımcı sistemlerin diğer donanımlarla iletişim kurması ve Corsa’nın elektronik ağının bir bütün olarak çalışması sağlanmış.

Otomobilin motor yelpazesi en güncel Opel motorlarından oluşuyor. Bunun anlamı 3 silindirli 1,0 litrelik motorla başlayıp 1,4 litrelik turbo beslemeli motora kadar uzanan bir listenin var olduğu. 1,0 litrelik direkt enjeksiyonlu motor, Corsa’nın kaputu altında 90 HP ve 115 HP güç ve 170 Nm tork üreten versiyonlarıyla yer alacak. Motorun maksimum torkunu 1800 d/d’dan itibaren sunabilmesi ayrı bir başarı olarak değerlendirilebilir. Motor start-stop elektroniğine ve Euro6 emisyon normuna uyuma sahip olacak. İkinci motor seçeneği 1,4 litrelik turbo beslemeli motor. Tanım tanıdık gelse de motor aslında yeni geliştirilmiş ve 100 HP güçle 200 Nm tork üretiyor. Bu motorla 1,0 litrelik motorun güçlü versiyonu ilginç bir motor yelpazesi çakışmasının işaretlerini veriyor. Yelpazeye daha sonra 1,2 litrelik ve 1,4 litrelik atmosferik beslemeli motorların Euro6 emisyon normuna uyum gösteren türevleri de katılacak. Dizel cephesindeyse şimdilik sadece 1,3 litrelik bilindik motorun yine elden geçirilmiş bir versiyonu yer alıyor. Bu motor 5 vitesli manuel şanzımanla sunulacak. Laf şanzımanlardan açılmışken, Corsa ilk başta sadece manuel şanzımanlara sahip olacak. Fakat bu şanzımanların geçişlerinin çok daha yumuşak ve keskin olduğuna dair Opel’in açıklamaları var. İlerleyen dönemde ürün gamı 6 vitesli otomatik şanzımanın yanında elden geçirilip vites değişimleri hızlandırılmış Easytronic otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlara da kavuşacak. Son olarak Corsa Opel’in son nesil aktif yardımcı sistemler paketine de sahip olacak. Bunlar arasında trafik işareti tanıma sistemi, şerit takip sistemi gibi yardımcılar olacak. Xenon farın da isteğe bağlı donanım listesine gireceğini söyleyebiliriz.
Daha önce Corsa’nın ancak 2015′te tanıtılabileceği açıklanmıştı. Fakat görünen o ki Opel yeni küçük sınıf üyesini Ekim ayında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’na yetiştirecek ve hemen ardından da ilk teslimatları yapmaya başlayacak. Bu da 2015′in ilk aylarında yeni nesil Corsa’yla Türkiye’de de tanışabileceğimizi gösteriyor.

yeni opel corsa

yeni opel corsa

yeni opel corsa

İkinci Nesil Subaru BRZ

yeni subaru

Bütün söylentiler sona erdi Subaru BRZ ikinci nesiline hazırlanıyor.

 İki hafta kadar önce, Avusturya medyası Toyota ile BMW’nin iş birliği olmaz ise ikinci nesil Subaru BRZ’nin gelmeyeceğini bildirdi. Subaru’nun ana şirketi Heavy Industries’in başkanı Yasuyuki Yoshinaga Automotive News’e verdiği röportajda BRZ’nin devam edeceğini söyledi.

 Toyota ve BMW arasındaki ortaklık Subaru’yu etkilemeyecek gibi gözüküyor. GT 86, BRZ, FR-S üçlüsü daha güçlü olmasının yanında pahalılığı sona erecek gibi gözükmekte.

 Üç araç içinde yenileme önümüzdeki yıl içerisinde gelecek Toyota’nın sunduğu birkaç parça değişikliği ile beraber daya büyük boxer motor, değiştirilmiş son dişli oranı, Gazoo Racing tarafından geliştirilen egzoz ve emme sistemleri sayesinde satış oranlarını arttırmak istiyorlar.

11 Temmuz 2014 Cuma

Havayla çalışan otomobil

Manisalı marangoz Hasan Hüseyin Toğan, kendi ürettiği havanın sirkülasyonuyla çalışan motor yaptı.

 Toğan, toplama parçalarla tasarladığı motorun otomobillerde de kullanılabilmesi için destek bekliyor.

Manisa’nın Gördes ilçesinden 7 sene önce merkeze gelerek marangoz atölyesi kuran 55 yaşındaki Hasan Hüseyin Toğan’ın toplama parçalarla tasarladığı aletler dikkat çekiyor.

Maddi imkansızlıktan dolayı birçok marangoz aletini eski matkaplar, süpürge makinesi ve hurda parçalarla yapan Toğan, en büyük destekçisinin eşi Nilüfer Toğan olduğunu söyledi.

Son olarak tasarladığı havayla çalışan motoru tanıtan Toğan, imkan verilirse bu motorun otomobillerde de kullanılabileceğini ifade etti.

Küçük bir hava basıncının tetiklemesi sonrası kendi ürettiği havanın sirkülasyonuyla çalışan motorun başta hava kirliliği olmak üzere petrol savaşlarının da önüne geçeceğini kaydeden Toğan, topluma faydalı işler yapmak için çabaladığını dile getirdi. Motoru sadece hava ile çalıştırdığını anlatan Toğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Topluma gerçekten faydalı olması için düşünerek yaptım. Bir motosiklet motoru ya da araba motoru ile aynı sistemde çalışıyor. Fakat tek özelliği içerisine yani beynine girmiş olduğu havayı daha şiddetli bir akım haline getirerek pistonun hızlı bir şekilde vurmasını bunun sayesinde de motorun çalışması sağlanıyor. Geniş kapsamlı bir imkanım yok. Hatta makinelerim yok. Bu motoru yapabilmek için teorik anlamda bir ay düşündüm. Bir hafta içerisinde de hayata geçirdim.”

“MOTOR ÇALIŞTIĞI SÜRECE HARCADIĞI HAVAYI ÜRETECEK”
Tasarladığı motorun kendinden soğutuculu ve kendi havasını kendisi üreten hava sistemiyle çalıştığını anlatan Toğan, şunları söyledi:

“Motorun çalışması için iğne ucu kadar bir hava gerekiyor. Bu sistem otomobillere de uygulanabilir. Tabi ki otomobile daha büyük boyutlarda depo yapılması gerekiyor. Motor çalıştığı sürece harcadığı havayı üretecek. Sadece çalıştığı zaman bir basınçlı hava yeterli. Hatta hava dışarıya kaçmadığı sürece bu bir-iki ay yeterli. Motorda zaten kendini dışarıya kapatıyor.

Biri gelir sponsor olursa ben yardımcı olurum. ‘Senin bu konuda düşünceni, bu hayalini araba motoruna taşıyalım.’ derse kendi arabamızın motorunu yaparız.”


10 Temmuz 2014 Perşembe

Beyin Kontrolü ile Araba Sürebilir miyiz?

Bir Alman firması, zihin kontrolü ile araba sürme projesi üzerinde çalışıyor.  Sürücüye takılan bir başlık, araçtaki sensörlerle iletişime geçerek 50 km/s hıza kadar ulaşabiliyor.
Berlin Özgür Üniversitesi ‘nde The Brain Driver (Sürücü Beyin)  isimli proje kapsamında yapılan çalışma, fiziksel engeli olan kişiler için tasarlanmış. İlk etapta “sağa dön”, “sola dön” ve “ileri git” şeklindeki düşüncelerimizin araca yansıması başarılmış.

 Tabii ki projede sıkıntılar var.  Projede yer alan Robotik uzmanı, gelişim alanı olarak iki şey belirlemiş:
1- Donanım kısmı: Beynimizin fısıltılarını dinleyecek ve bunları anlamlı bir sinyale çevirmek
2- İnsan kısmı: Bunu nasıl kullanacağımızı öğrenmek ve sistematize etmek.
Araştırmayla ilgili ilk aklıma gelen,  bilinç ve bilinçaltımızın çok karışık olduğu ve bunların sistemi karıştırma ihtimali. Örneğin beyin gücüyle araba kullanıyoruz fakat o esnada da aklımızdan birçok şey geçiyor. Trafikte birine kızarsak bu sistemi etkilemeyecek mi? Şimdilik gelişim aşamasında olduğu için bu tür çalışmaların yine de desteklenmesi lazım, zaman içinde bu tip problemlerin de üzerinden gelinecektir.


Bu tarz teknolojik gelişmeler her zaman ilgimi çekmiştir , daha sonraki yıllarda geliştirilmesine inanıyorum . Bu tarz hastalığı olanlar için çok çok büyük bir icatdır!

Kaynak;  suatsaygın

9 Temmuz 2014 Çarşamba

Ken Block Çıldırmış Olmalı !

Motorsporlarında başarılarından ziyade heyecan dolu gösterileriyle tanınıyor.Özellikle Subaru İmpreza , Ford Focus ve Fiesta ile drift dolu videolar; ekran başından kalkmaya engel oluyor...Son olarak, 1100 beygirlik;  yine muhteşem, yine trafiğe kapalı bir alan, yine  yanmış lastik kokuları ve dumanlardan oluşan sıradışı bir şov..Direksiyonda Ken Block, yolda ise MAN TGS 18.1100 var.1967 doğumlu Amerikalı pilotun;  kaykay, snowboard ve motokros ile başlayan spor hayatı,  2005 yılında Subaru'yla  pistlere taşındı..


ken block


 Ve son Ken Block Gösterisi için, videoya tıklamanız yeterli..