İlk olarak 90'lı yılların başında Japonya’nın dağlık ve virajlı
yollarından hızla inmeye çalışan kişiler tarafından keşfedilmiştir.
Drift temelde aracın virajı dönme esnasında oluşan merkezkaç kuvvetine
direnemeyip arka kısmının kopması prensibine dayalı bir olaydır ve buna
verilen isimdir. Türkçeye “yanlama” olarak geçmiş fakat birçok kelimede
olduğu gibi yabancı şekli daha çok kullanılmaktadır.
Drift genel olarak gösteri amaçlı bir harekettir ve motorsporları
açısından istenmeyen bir durumdur. Çünkü drift aracın aktarma
organlarına zarar vermekte ve lastiği yıpranmasıyla yol tutuşunu büyük
ölçüde azaltmaktadır. Buna bağlı olarak da tur sürelerini düşürmektedir.
Bir otomobilin drift yapabilecek nitelik taşıması için öncelikle
jantların minimum 17¨ ebatında olması ve ince yanak lastikler
kullanılması gerekmektedir. Aksi taktirde lastiğin janttan çıkabilmesi
olasıdır. Bunun haricinde arkadan itişli bir araç olması ve güçlü bir
motora sahip olması gerçek manada driftin olmazsa olmazlarındandır.
Bunlara ilave olarak gerçek bir drift aracında kitli diferansiyel
bulunur, bu sayede arka taraf koptuğunda tekerlek hızı dengelenerek
aracın rahat kontrol edilebilmesi sağlanır. Eksi kamber ayarı ile
tekerlekleri hafif içeriye baktırıp, viraj çıkışlarında yeterli gücü
hissedebilmek için motorda tork artırıcı düzenlemeleri yapmak önemlidir.
Araba Manyakları
0 yorum:
Yorum Gönder