Toyota, geleneksel içten yanmalı motor
performansına eşdeğer hidrojen yakıt hücreli hibrit otomobili Fuel Cell
Sedan’ın seri üretim tasarımını Japonya’da tanıttı.
Geçtiğimiz yıl Tokyo Motor Show’da konsept olarak görücüye
çıkan Fuel Cell Sedan, hidrojen yakıt hücreli otomobillerin gelişimine
öncü olarak, 2015 yılında yollardaki yerini alacak. Çevre dostu FCV
konsept sadece su buharı üreten, dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna
sahip 4 kapılı sedan otomobili olacak. Çevre dostu otomobiller üretme
temelinde üretilen FCV Sedan, Japonya’da Nisan 2015’ten önce satışa
sunulacak. Otomobil, Amerika ve Avrupa’da ise 2015 yazında piyasada
olacak.
Fuel Cell Sedan, Japonya’da Toyota ve Toyotopet yetkili
satıcılarında satışa sunulacak. Satışlar ilk olarak, hidrojen dolum
istasyonlarının geliştirilmekte olduğu bölgelerle sınırlı olacak. FCV
Sedan’ın Japonya’da yaklaşık 51 bin Euro olan satış fiyatı, Avrupa ve
Amerika’da ise daha sonra duyurulacak.
20 yıldan uzun bir
zamandır yakıt hücreli otomobiller geliştiren Toyota, 2002 yılından bu
yana yakıt hücresi sistemi üzerinde önemli iyileştirmeler yaptı.
Toyota’nın Fuel Cell Sedan, fosil yakıtlı otomobillere yakın bir
performans ve sürüş menzili sunuyor. Yakıt dolum süresinin sadece 3
dakika olduğu Fuel Cell Sedan’da sürüş esnasında sadece, hidrojen ve
oksijenin reaksiyonu sonucu su buharı ortaya çıkıyor.
Toyota
Avrupa Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, yakıt hücresi teknolojisini
kullanıma sunmaktan büyük heyecan duyduklarını belirterek “Dolum
istasyon altyapısının kullanılabilirliği ve insanların farkındalığının
artırılması gibi, üstesinden gelmemiz gereken daha bir çok konu var.
Hibrit geçmişimiz, bize bugün yeni bir teknolojiyi pazara sunmamız için
yeterli tecrübeyi veriyor. Avrupa’da adım adım hareket edeceğiz ve
otomobili seçili pazarlarda satışa sunacağız. Hidrojenin, otomobil
yakıtı olarak popülerliğinin artarak devam edeceğinden ve mesafe kat
edeceğimizden kuşkumuz yok ” dedi.
0 emisyonlu hidrojen yakıt
hücreli hibrit araç teknolojisinde gelinen son noktayı ultra-temiz
enerji taşıyıcısı Fuel Cell Sedan, çevreye sadece su buharı salarak
Toyota’nın çevreci teknolojilere verdiği önemi bir kez daha ortaya
koyuyor. Bir depo yakıt ile ortalama bir Japon ailesinin bir haftalık
elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üreten model geri dönüşüm
özellikleri, keyifli sürüşü ve sessizliğinin yanında uzun sürüş menzili
ile dikkat çekiyor.