26 Kasım 2015 Perşembe

Trafik kazasına neden olabilecek 5 önemli hata

Videoda oldukça genç bir sürücünün BMW E46 M3 ile yaptığı kazayı izleyeceksiniz. Peki ama bu kaza neden olmuş olabilir?

  • Yanlış direksiyon tutuşu
Sürücü direksiyonu oldukça dar bir açıyla tutuyor ve bu da onun direksiyon yönlendirmesini oldukça kısıtlıyor. Doğru açı olan 180 derecenin biraz altında bir açıyla yani saat 09.15 konumunda tutuş kolların tam fonksiyonlu bir şekilde direksiyonu çevirebileceği anlamına gelir. Bu şekilde tutuş ile kolların hareketleri kısıtlandığı için vücut devreye girer ve bu da hareketleri ve refleksleri sınırlar.
  • Ön aksın boşta olması
Videonun 20.saniyesi dikkatli bir şekilde izlenirse sola doğru virajın başladığı noktada yolun düz olmadığı ve hafif inişe geçtiği görülebilir. Bu noktada aracın ön aksı hızlı bir şekilde gidildiği için havada kalıyor ve direksiyon sola dönük olmasına rağmen yönlendirme yapılamıyor ve araç dümdüz giderek taşın üzerine çıkarak şahlanıyor.
  • Yolun iyi bilinmemesi
Yarış pilotları bile yarışmalardan önce yarışacakları yolu tanımak için bir çok farklı sürüş gerçekleştirirler. Bu sürüşler ilk zamanlarda oldukça standart hızlarla ve sakin bir şekilde gerçekleşir. Videodaki sürücü ise büyük bir ihtimalle yolu iyi bilmemesine rağmen bilinçsiz bir şekilde hız yapıyor.
  • Ciddiyetsiz sürüş pozisyonu
Sürücünün koltuğunu ciddiyetsiz bir şekilde ayarladığı ve yola hakim olacak sürüş pozisyonunu elde edemediği anlaşılıyor. Koltukta sürekli olarak hareket halinde olması onun koltuğa iyi yerleşemediğini ve yola hakim olamadığını gösteriyor.
  • Need For Speed oynar gibi sürüş tarzı 
Arabayı kullanan sürücünün oldukça genç ve tecrübesiz bir kişi olduğu anlaşılabilir. Büyük bir ihtimalle bu genç yarış oyunlarına da oldukça düşkün ve kendisini oynadığı oyunlara kaptırmış olabilir. Kullandığı aracın da oldukça performanslı bir otomobil olan 343 ps gücünde arkadan çekişli BMW E46 M3 olması ve özel sürüş tecrübesi gerektirmesi de bu kazaya neden olmuş olabilir.


1 Ekim 2015 Perşembe

Kilometresi Oynanmış Aracı Anlamanın Yolu

İkinci el otomobil satın almak sıfır kilometre otomobil almaya göre oldukça ucuz bir yöntem olsa da piyasada kilometre sayacı ile oynanmış binlerce araç bulunuyor. Bazı durumlarda kilometresi düşürülmüş aracı anlamak ustalar için bile oldukça zor olsa da bazı basit detaylara dikkat edilerek en azından durumdan şüphe duymak mümkün olabilir. Bu basit detaylar her hangi bir usta yada uzmana sorulmaksızın basit bazı yöntemlerle anlaşılabilir. 

Genellikle 100bin km kullanılmış araçlar eğer çok kötü kullanılmamışsa bu tip sorunlar görülmeyebilir veya daha az görülebilir. Ancak sayaç 250bin ve üstü kilometrelerden düşürülmüş ise bu hatalar rahatlıkla görülebilir. Ancak her şeye rağmen bu tip hatalar profosyoneller tarafından çok iyi kamufle edilebilir bu nedenle mutlaka bir uzmanın aracı görmesinde fayda vardır. 50 TL gibi düşük bir ücretle yapılan bu uygulamaya 1 ila 7 yıl arasında hapis cezası da bulunmaktadır.
  • Koltuk, Kapı ve Yer Döşemeleri
Özellikle sürücü koltuğunun kapıya bakan tarafında bulunan yükseltiler ve kapı içi döşemeleri aşırı aşınmış olurlar. Ayrıca içlerindeki sünger desteği de dümdüz olmuştur ve koltuğun demir iskeletini elimizle anlayabiliriz. Bu aşınmalar bazen yama ile tamir edilir bazen de kaplama tamamen değiştirilir. Bu 3 durumda da aracın gösterildiğinden fazla kilometre yaptığı anlaşılabilir. 
  • Direksiyon Simidi 
Direksiyon simidi üzerinde deri kaplama var ise özellikle sürekli tutulan kısımlarda iyice incelme vardır veya delinmiştir. Bazen bu deri kaplama tamamen değiştirilir ve aracın genel durumuna göre yeni görünür. Aracın deri direksiyona sahip değilse ve kaplama mevcut değilse iyice parlamıştır ve üzerinde bulunan tutunmayı sağlayan tırtıklar da iyice düzleşmiştir. 
  • Jant Durumu
Aracın üzerinde orjinal jantları mevcut ise sürtme ve boya atmaları oldukça fazladır. Özellikle jantın lastik ile birleştiği kısımlarda sürtmeden kaynaklı derin çizikler oldukça fazladır. Ayrıca jantlarda yıkamadan kaynaklı yüzeysel çizikler ve matlaşmalar bulunur. Jantlar araca göre oldukça yeni duruyor ise boyanmış veya yeni alınmış olabilir. Aracın orjinal jantları yerine replika tarzı jantlar kullanılmış ise ve bu jantlar oldukça yeni ise orjinal jantların eskiliği nedeniyle değiştirilmiş olabilir.
  • Plastik parçalarda renk atması ve matlaşma
Aracın içinde ve dışında bulunan plastik parçalar güneşin ve tozun etkisi ile zamanla matlaşır ve siyah rengi griye döner. Ayrıca pütürlü yapısı çok düzleşir ve parlaklaşır ve yer yer çatlamalar meydana gelir. Bu plastik parçaların çok fazla kullanıldığını ve ömürlerini tamamladığını gösterir. 



14 Eylül 2015 Pazartesi

Renault, 2016 Model Megane

Renault sevilen hatchback modeli Megane‘ın 2016 versiyonunu görücüye çıkardı. Kısa bir video kliple karşımıza çıkan 2016 Renault Megane, meraklılarını bu kez “dinamik” ve “farklı” yapısıyla cezbetmeye çalışıyor.

Renault’nun yeni hatchback modeline uygun gördüğü sıfatlara katılır mısınız bilmiyoruz ancak halihazırda başarılı bir tasarım çizgisine sahip olan Megane’ın bu yeni halini görünce; Renault maceraya girmiş demekten kendimizi alamıyoruz. Özellikle ön tarafta karşımıza çıkan bu macera arayışı, otomobilin mini Talisman’a dönüşmesine neden olmuş. Muhtemelen bilinçli bir şekilde yapılan bu hamleyle, kullanıcılara Talisman ve Megane arasında D-sütunu tercihi yapmaları istenecek gibi duruyor.
Otomobilin iç tasarımı ve motor seçenekleri konusunda henüz bilgi verilmiş değil. Yeni Megane hakkındaki tüm detaylar önümüzdeki hafta düzenlenecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda açıklanacak.

11 Eylül 2015 Cuma

Lastik Ölçüsü Seçimi Ve Hesaplaması


 Lastik güvenlik konusunda önemsiz gözükse de , hiç kaçınılmaz bir güvenlik elemanıdırLastiğiniz ne kadar iyi ve kuralına uygun seçildiyse o kadar güvende olursunuz. Bunu sağlayabilmek için bazı önemli parametreler vardır. 
Piyasada sıklıkla kullanılan 205/55 16 ölçüsü ve denk ölçüleri (lastik ölçüleri arasında en fazla %1,7 sapma vardır)


  • Lastik taban genişliği: Daha geniş lastik kullanmak sürtünmeyi artırdığı için yakıt tüketimi artar. Kuru yol koşullarında yol tutuş artar ancak ıslak yol koşullarında yol tutuş azalır. Daha dar lastik kullanmak ise kuru yol koşullarında yol tutuşu azaltır, ıslak yol koşullarında ise yol tutuş artar. 
  • Lastik yanak yüksekliği: Lastik yanak yüksekliğiniı azaltmak aracın yoldaki bozukluklardan daha fazla etkilenmesine neden olur. Bunun sonucunda aracın konforu azalır ve aracın yürüyen aksamı daha çabuk bozulabilir. Ayrıca sert kasis ve çukurlara hızlı girilmesi durumunda lastik yarılmaları ve jant kırılmaları da meydana gelir. Lastik yanak yüksekliğini artırmak ise aracın yol tutuş özelliklerinin bozulmasına neden olur.
Bu 3 parametre ile lastik yüksekliği şu şekilde hesaplanabilir. Ör: 205 / 55 / 16
  • Taban Genişliği
205 : mm cinsinden taban genişliği
  • Yanak Yüksekliği
55   : % cinsinden yanak yüksekliği  
  • Jant Çapı
16   : inch olarak jant çapı (1inch : 25,4mm)
  • Yanak yüksekliği hesaplama
 205 mm(taban genişliği)x0,55 (%55) x2(jantın alt ve üstündeki yanak) = 225,5mm
  • Jant yüksekliği hesaplama 
 16 inch x 25,4mm = 406,4 mm
  • Toplam lastik yüksekliği  
(Jant) 406,4 mm + (Yanak) 225,5mm = 631.9mm

7 Eylül 2015 Pazartesi

Liberty Walk Kit ve Dodge Challenger

Dodge ChallengerDodge tarafından 1970-1974 yılları arasında üretilen ve yeniden 2008 yılından bu yana üretilen pony carmodelidir. Ayrıca 1978-1983 yılları arasındaki ikinci nesli Mitsubishi Galant Lambda'nın Dodge modeli olarak üretilmiştir. Aracın rakipleri Ford Mustang ve Chevrolet Camaro'dur.







27 Ağustos 2015 Perşembe

Sürücünün Dalgınlığını Algılayan Akıllı Direksiyon


Otomobil kullanmak son derece dikkat gerektiren bir eylem. Yapılan en ufak hata, en küçük dikkatsizlik çok kötü bir şekilde sonuçlanabiliyor. Geliştirilen akıllı direksiyon teknolojisi sayesinde dalgın bir şekilde otomobil kullanan sürücüler otomobil tarafından uyarılıyor.
Söz konusu teknoloji direksiyon başında uyuyan, kalp krizi geçiren veya anlık olarak kontrolü kaybeden kişilerin kaza yapmasını önlemeyi amaçlıyor. Dokunmatik ekran gibi çalışan bu direksiyon, yüzeyindeki hareketleri algılayabiliyor. Sürücünün el hareketleri gerekenden daha az olmaya başladığında veya direksiyona uygulanan baskı azaldığında uyarı sistemi devreye giriyor. Ayrıca akıllı direksiyonun üzerindeki 10 nokta istendiği gibi programlanarak istenen komutların yerine getirilmesi sağlanabiliyor. Örneğin direksiyonun bir yerine dokunarak radyo kanalları arasında gezinilebiliyor veya bir diğerine basarak ses ayarlarını yapmak mümkün oluyor.
Diğer sistemlere göre daha hassas olduğu vurgulanan direksiyonun sürücü terlediğinde ve hatta eldiven taktığında bile basıncı doğru bir şekilde algılayabildiğine dikkat çekiliyor. Bu direksiyonların otomobillerdeki yerini alması için birkaç yıl daha geçmesi gerektiği söyleniyor.

20 Ağustos 2015 Perşembe

Honda'dan Özgeçmişini Anlatan Yeni Reklam Filmi


Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam. Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam.

Soichiro Honda Neleri Başardı?


Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti. 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı. 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı. 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek...  




Honda'dan Ayrton Senna ve Jenson Button'ın F1 araçlarının da bulunduğu bir reklam filmi. Reklam filminde Honda'nın robotu Asimo, üretilen araçlar, motosikletler ve F1 araçları yer alıyor.

2 Ağustos 2015 Pazar

Japonlardan trafik kazalarına çözüm: Melodili yol

Düz veya yokuş aşağı hıza uygun yollarda ayağımız ister istemez gaz pedalına biraz daha basma ihtiyacı hissediyor. Farkında olmadan hız limitlerini aşıyoruz. Dikkatsizlik veya aşırı hız ise kazalara davetiye çıkartıyor. Sonucu her halukarda kötü bitiyor. Peki çözüm olarak yollara ekstradan trafik polisi mi yoksa radar mı koymalıyız. Ya da ödenen ceza ücretlerini çok yüksek seviyelere mi çıkartmalıyız?
Bunun cevabını Japonlar bulmuş ve uygulamaya koymuş. Sürücüler hıza müsait yollarda kendi istekleri ile ayaklarını gazdan çekip yavaşlıyor, 80-90km/h lik hıza düşüyorlar. Hiçbir yaptırım, hiçbir zorlama yok ama istatistiklere göre tamamına yakın sürücü bu hız limitine uyuyor.
Nasıl mı? Evet Japon Mühendisler yola tırtıklar atarak ve bunu sadece 80-90km/h hızla giderken dinleyebileceğiniz melodiler işlemişler.Tıktıkların aralıkları çalması istenilen melodiye göre düzenlenerek tamamlanıyor. Her türlü eski veya yeni asfalt yola uygulanabilen bu zekice yöntem ile kazaların önüne geçilebildiği gibi insanların da stresini azalttığı kesin.
Umarız yakın zamanda ülkemizde de bu uygulama hayata geçer ve yolların kaza oranı yüksek yerlerine melodi çalan tırtıklar yaparlar.