14 Eylül 2015 Pazartesi

Renault, 2016 Model Megane

Renault sevilen hatchback modeli Megane‘ın 2016 versiyonunu görücüye çıkardı. Kısa bir video kliple karşımıza çıkan 2016 Renault Megane, meraklılarını bu kez “dinamik” ve “farklı” yapısıyla cezbetmeye çalışıyor.

Renault’nun yeni hatchback modeline uygun gördüğü sıfatlara katılır mısınız bilmiyoruz ancak halihazırda başarılı bir tasarım çizgisine sahip olan Megane’ın bu yeni halini görünce; Renault maceraya girmiş demekten kendimizi alamıyoruz. Özellikle ön tarafta karşımıza çıkan bu macera arayışı, otomobilin mini Talisman’a dönüşmesine neden olmuş. Muhtemelen bilinçli bir şekilde yapılan bu hamleyle, kullanıcılara Talisman ve Megane arasında D-sütunu tercihi yapmaları istenecek gibi duruyor.
Otomobilin iç tasarımı ve motor seçenekleri konusunda henüz bilgi verilmiş değil. Yeni Megane hakkındaki tüm detaylar önümüzdeki hafta düzenlenecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda açıklanacak.

11 Eylül 2015 Cuma

Lastik Ölçüsü Seçimi Ve Hesaplaması


 Lastik güvenlik konusunda önemsiz gözükse de , hiç kaçınılmaz bir güvenlik elemanıdırLastiğiniz ne kadar iyi ve kuralına uygun seçildiyse o kadar güvende olursunuz. Bunu sağlayabilmek için bazı önemli parametreler vardır. 
Piyasada sıklıkla kullanılan 205/55 16 ölçüsü ve denk ölçüleri (lastik ölçüleri arasında en fazla %1,7 sapma vardır)


  • Lastik taban genişliği: Daha geniş lastik kullanmak sürtünmeyi artırdığı için yakıt tüketimi artar. Kuru yol koşullarında yol tutuş artar ancak ıslak yol koşullarında yol tutuş azalır. Daha dar lastik kullanmak ise kuru yol koşullarında yol tutuşu azaltır, ıslak yol koşullarında ise yol tutuş artar. 
  • Lastik yanak yüksekliği: Lastik yanak yüksekliğiniı azaltmak aracın yoldaki bozukluklardan daha fazla etkilenmesine neden olur. Bunun sonucunda aracın konforu azalır ve aracın yürüyen aksamı daha çabuk bozulabilir. Ayrıca sert kasis ve çukurlara hızlı girilmesi durumunda lastik yarılmaları ve jant kırılmaları da meydana gelir. Lastik yanak yüksekliğini artırmak ise aracın yol tutuş özelliklerinin bozulmasına neden olur.
Bu 3 parametre ile lastik yüksekliği şu şekilde hesaplanabilir. Ör: 205 / 55 / 16
  • Taban Genişliği
205 : mm cinsinden taban genişliği
  • Yanak Yüksekliği
55   : % cinsinden yanak yüksekliği  
  • Jant Çapı
16   : inch olarak jant çapı (1inch : 25,4mm)
  • Yanak yüksekliği hesaplama
 205 mm(taban genişliği)x0,55 (%55) x2(jantın alt ve üstündeki yanak) = 225,5mm
  • Jant yüksekliği hesaplama 
 16 inch x 25,4mm = 406,4 mm
  • Toplam lastik yüksekliği  
(Jant) 406,4 mm + (Yanak) 225,5mm = 631.9mm

7 Eylül 2015 Pazartesi

Liberty Walk Kit ve Dodge Challenger

Dodge ChallengerDodge tarafından 1970-1974 yılları arasında üretilen ve yeniden 2008 yılından bu yana üretilen pony carmodelidir. Ayrıca 1978-1983 yılları arasındaki ikinci nesli Mitsubishi Galant Lambda'nın Dodge modeli olarak üretilmiştir. Aracın rakipleri Ford Mustang ve Chevrolet Camaro'dur.







27 Ağustos 2015 Perşembe

Sürücünün Dalgınlığını Algılayan Akıllı Direksiyon


Otomobil kullanmak son derece dikkat gerektiren bir eylem. Yapılan en ufak hata, en küçük dikkatsizlik çok kötü bir şekilde sonuçlanabiliyor. Geliştirilen akıllı direksiyon teknolojisi sayesinde dalgın bir şekilde otomobil kullanan sürücüler otomobil tarafından uyarılıyor.
Söz konusu teknoloji direksiyon başında uyuyan, kalp krizi geçiren veya anlık olarak kontrolü kaybeden kişilerin kaza yapmasını önlemeyi amaçlıyor. Dokunmatik ekran gibi çalışan bu direksiyon, yüzeyindeki hareketleri algılayabiliyor. Sürücünün el hareketleri gerekenden daha az olmaya başladığında veya direksiyona uygulanan baskı azaldığında uyarı sistemi devreye giriyor. Ayrıca akıllı direksiyonun üzerindeki 10 nokta istendiği gibi programlanarak istenen komutların yerine getirilmesi sağlanabiliyor. Örneğin direksiyonun bir yerine dokunarak radyo kanalları arasında gezinilebiliyor veya bir diğerine basarak ses ayarlarını yapmak mümkün oluyor.
Diğer sistemlere göre daha hassas olduğu vurgulanan direksiyonun sürücü terlediğinde ve hatta eldiven taktığında bile basıncı doğru bir şekilde algılayabildiğine dikkat çekiliyor. Bu direksiyonların otomobillerdeki yerini alması için birkaç yıl daha geçmesi gerektiği söyleniyor.

20 Ağustos 2015 Perşembe

Honda'dan Özgeçmişini Anlatan Yeni Reklam Filmi


Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam. Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam.

Soichiro Honda Neleri Başardı?


Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti. 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı. 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı. 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek...  




Honda'dan Ayrton Senna ve Jenson Button'ın F1 araçlarının da bulunduğu bir reklam filmi. Reklam filminde Honda'nın robotu Asimo, üretilen araçlar, motosikletler ve F1 araçları yer alıyor.

2 Ağustos 2015 Pazar

Japonlardan trafik kazalarına çözüm: Melodili yol

Düz veya yokuş aşağı hıza uygun yollarda ayağımız ister istemez gaz pedalına biraz daha basma ihtiyacı hissediyor. Farkında olmadan hız limitlerini aşıyoruz. Dikkatsizlik veya aşırı hız ise kazalara davetiye çıkartıyor. Sonucu her halukarda kötü bitiyor. Peki çözüm olarak yollara ekstradan trafik polisi mi yoksa radar mı koymalıyız. Ya da ödenen ceza ücretlerini çok yüksek seviyelere mi çıkartmalıyız?
Bunun cevabını Japonlar bulmuş ve uygulamaya koymuş. Sürücüler hıza müsait yollarda kendi istekleri ile ayaklarını gazdan çekip yavaşlıyor, 80-90km/h lik hıza düşüyorlar. Hiçbir yaptırım, hiçbir zorlama yok ama istatistiklere göre tamamına yakın sürücü bu hız limitine uyuyor.
Nasıl mı? Evet Japon Mühendisler yola tırtıklar atarak ve bunu sadece 80-90km/h hızla giderken dinleyebileceğiniz melodiler işlemişler.Tıktıkların aralıkları çalması istenilen melodiye göre düzenlenerek tamamlanıyor. Her türlü eski veya yeni asfalt yola uygulanabilen bu zekice yöntem ile kazaların önüne geçilebildiği gibi insanların da stresini azalttığı kesin.
Umarız yakın zamanda ülkemizde de bu uygulama hayata geçer ve yolların kaza oranı yüksek yerlerine melodi çalan tırtıklar yaparlar.





12 Temmuz 2015 Pazar

Jant Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de bulunan tüm araçlar farklı bijon adeti ve ölçü aralıklarına sahiptir. Jant seçimi yapmadan önce aracınızın uyumlu jant ölçülerinin yer aldığı genel araç jant aplikasyon listesinde aracınızın model ve üretim yılını bularak kontrol etmeniz gerekir.
Uluslararası E.T.R.T.O (The European Tyre and Rim Technical Organization ) standartlarına göre üretilen  Jantlar, ISO 9001, TSE ve GOST STANDART kalite sertifikalarına sahip olup 3 yıl garanti ile satışı yapılmaktadır.
Sadece yetkili bayilerimizden satınalmanızı tavsiye ettiğimiz Jantlarınızı uzun yıllar kullanabilmeniz için bazı ipuçlarını aşağıda bir araya getirdik.

  • Jantınızdan güvenli ve konforlu sonuç almak için uygun servislerde balans ayarı yaptırınız
  • Jantlarınızı mutlaka satın aldığınız servislerde orjinal bijon ve somunlarıyla taktırınız
  • Bijon ve somunu uygun tork değerinde sıktırınız
  • Jantlarınızın yüzeyini yakıcı ve darbeli unsurlardan (kaynak makinası, jet taşı motoru vb.) korumaya özen gösteriniz
  • Jantınızda meydana gelebilecek dönme veya yüzey bozukluğunu engellemek için bozuk satıhlı, çukurlu yada tümsekli yollarda aracınızı yüksek sürratle kullanmayınız
  • Kaza sonucun jantlarınızda medyana gelebilecek ezilme ve kırılmaları tamir ettirmeyiniz. Jantlarınızın üzerinde talaşlı işlem, kaynak veya doğrulma gibi tadilat işlemi yaptırmayınız
  • Jantlarınızın temizliğine aşındırıcı veya çizici temizlik maddeleri yada asit, benzin tiner veya gaz türü çözücüler kullanmayınız. Jantlarınızın temizliğini sadece duru su, sabun ve oto şampuanı ve uygun sünger veya fırça yardımı ile yapınız.
  • Jantlarınızın nakliyesinde mutlaka orjinal ambalajlarını kullanınız
  • Jantlarınızın parlak ve pürüzsüz boyasını uzun süre muhafaza edebilmeniz için, buzlanma sebebiyle tuz dökülmüş olan yollardan geçtiğinizde, jantlarınızı duru su ile temizleyiniz.

27 Haziran 2015 Cumartesi

Samsung, “Güvenlik Kamyonu” ile hayat kurtarıyor

Çift yönlü dar yolda yavaş giden bir kamyonun arkasında yaşanan geçsem mi geçmesem mi ikilemi, karşıdan başka bir otomobil geliyor mu endişesi ve risk alıp geçmeye kalksam kaza yapar mıyım korkusu… Tüm bunlar özellikle uzun yol yapan şoförlere tanıdık geliyordur. Bu can sıkıcı duruma ise sürpriz bir ismin hiç beklenmedik bir çözümü var.
Teknoloji devi Samsung bir kamera, bir kamyon ve dev bir ekranı bir araya getirdi ve Samsung Güvenlik Kamyonunu geliştirdi. Belki de daha önce kimsenin aklına bile gelmeyen bu proje, az önce saydığımız sorunları ortadan kaldırıyor. Kamyonun ön tarafına yerleştirilen kamera, öndeki yol durumunu arkaya yerleştirilen dev ekrana aktarıyor ve böylece kamyon arkasındaki sürücüler ön tarafta ne olup ne bittiğini, sollama için en uygun anı anbean takip edebiliyor. Samsung Arjantin’in aklına gelen bu proje muhtemelen reklam kampanyasıyla sınırlı kalacak ve hiçbir filo sahibi bu maliyetli işe soyunmayacak. Ancak böyle bir fikrin ortaya çıkması bile oldukça etkileyici.