Pahalı motor yağı, erken fren değişimi, yüksek bakım maliyetleri…
Bazı servislerin müşterilerini aldattıkları yöntemlerin birkaçı şeytanın
bile aklına gelmeyebilir. Ancak kendinizi bunlardan koruyabilirsiniz.
En baştan şunu belirtmeliyiz: Asla tüm servis ve mekanikerleri sorgusuz, sualsiz dolandırıcı listesine koymuyoruz.
Hatta çoğunun mükemmel çalıştığını da biliyoruz. Ancak her iş kolunda
olduğu gibi, burada da müşterilerini aldatmayı tercih eden çürük
elmalar olduğu bir gerçek. Çünkü okur mektuplarında, tanımadığı ama bir
şekilde mecbur kaldığı için girdiği serviste kazıklandığını belirten
birçok şikayetle karşılaşıyoruz.
Kötü niyetli işletmecilerin akıllarına gelen yöntemler oldukça
zengin: Pahalı yağ değişimi, yapıldığı söylenen hayali tamiratlar, aşırı
pahalı yedek parça fiyatları, zamanı gelmeden değiştirilen fren
balataları ve benzeri sarf malzemeleri bunların sadece bazıları. En iyi
niyetli şekilde “fatura şişirme” olarak adlandırabileceğimiz bu
durumlardan, bazı noktalara dikkat ederek kaçınmanız mümkün.
En sık rastlanan “fatura şişirme” yöntemlerinin bazılarını aşağıda listeledik:
1 – Motor yağı
İddia: En basit motorlara bile pahalı bir tür olan sentetik yağlar
konuluyor. Pahalı yağı koyarak servis, yağ değişimindeki karını
artırıyor. Öneri: Kullanım kitapçığında listelenen uygun yağı satın alıp
yağ değişimini kendiniz yaptırın.
2 – Kontrol I
İddia: Pahalı motor yağı kullanıldığında bakım periyotlarının
uzayacağı söyleniyor. Ancak çoğunlukla bu sürelere de uyulmadan müşteri
servise çağırılıyor. Öneri: Değişken bakım periyotları yerine sabit
periyotları tercih etmek genellikle daha uygun maliyetlidir.
3 – Cam suyu
İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı bir
cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur. Öneri: Servise gitmeden önce
otomobilin cam suyu ikmal kabını ağzına kadar doldurun.
4 – Kontrol II
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı tamirat-değişim işlemlerinin
aslında yapılmadığını gördüğümüz örneklere rastladık. Bu müşteriyi
düpedüz kazıklamaktır. Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun. Örneğin
yedek lastiğin havasını boşaltın veya yağ filtresini zor fark edilecek
bir şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle faturada yazılan her şeyin
gerçekten yapılıp yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.
5 – TÜV’e hazırlık
İddia: Kontroller sırasında müşteriye sadece ufak sorunlar
bildiriliyor. Tamir sözleşmesi imzalandıktan sonra araçta çok daha fazla
arızaya müdahale ediliyor. Öneri: Ucu açık sözleşmelere imza atmayın.
Tamir edilecek kalemlerin tek tek listelenmesini ve fiyatlandırılmasını
isteyin.
6 – Küçük parçalar
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı değişen parça kalemlerini açık
bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz. Ayrıca ekstradan hesaplanmaması
gereken işlere de rastlayabilirsiniz. Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri
tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi servis yetkilisinin araç
başında açıklamasını-göstermesini talep edin.
7 – Azot gazı
İddia: Lastik değişimlerinde müşterilere, yakıt tasarrufu sağlayacağı
iddiasıyla lastiklerini azot gazıyla doldurmaları tavsiye edilir.
Öneri: Atmosferdeki normal azot miktarı zaten yüzde 78’dir. Yani
tamamını azotla doldurmak hiçbir fayda sağlamaz.
8 – Frenler
İddia: Fren diskleri ve balataları, olması gerekenden birkaç bin
kilometre önceden, yani erken değiştirilir. Öneri: Burada sürücülerin
endişelerinden para kazanılıyor. Değişeceği söylenen parçaları size
göstermelerini isteyin.
9 – Akü
İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir aküyle servise
geliyor. Kontrolün ardından sürücüye, akünün artık kullanılamayacak
durumda olduğu söyleniyor. Öneri: Yeni akü almadan önce eskisini tam
şarj ettirin. Eğer bunun ardından da akü yeterli performansı vermiyorsa o
zaman değiştirmelerine izin verin…
Servisler zaten normal fiyatın en az 2 katı ama sanayilerdede iyi usta bulmak çok zor malesef
YanıtlaSil