20 Kasım 2014 Perşembe

Otomobil Servislerinin Aldatma Yöntemi


Pahalı motor yağı, erken fren değişimi, yüksek bakım maliyetleri… Bazı servislerin müşterilerini aldattıkları yöntemlerin birkaçı şeytanın bile aklına gelmeyebilir. Ancak kendinizi bunlardan koruyabilirsiniz.
En baştan şunu belirtmeliyiz: Asla tüm servis ve mekanikerleri sorgusuz, sualsiz dolandırıcı listesine koymuyoruz.
Hatta çoğunun mükemmel çalıştığını da biliyoruz. Ancak her iş kolunda olduğu gibi, burada da müşterilerini aldatmayı tercih eden çürük elmalar olduğu bir gerçek. Çünkü okur mektuplarında, tanımadığı ama bir şekilde mecbur kaldığı için girdiği serviste kazıklandığını belirten birçok şikayetle karşılaşıyoruz.
Kötü niyetli işletmecilerin akıllarına gelen yöntemler oldukça zengin: Pahalı yağ değişimi, yapıldığı söylenen hayali tamiratlar, aşırı pahalı yedek parça fiyatları, zamanı gelmeden değiştirilen fren balataları ve benzeri sarf malzemeleri bunların sadece bazıları. En iyi niyetli şekilde “fatura şişirme” olarak adlandırabileceğimiz bu durumlardan, bazı noktalara dikkat ederek kaçınmanız mümkün.
En sık rastlanan “fatura şişirme” yöntemlerinin bazılarını aşağıda listeledik:

1 – Motor yağı

İddia: En basit motorlara bile pahalı bir tür olan sentetik yağlar konuluyor. Pahalı yağı koyarak servis, yağ değişimindeki karını artırıyor. Öneri: Kullanım kitapçığında listelenen uygun yağı satın alıp yağ değişimini kendiniz yaptırın.

2 – Kontrol I

İddia: Pahalı motor yağı kullanıldığında bakım periyotlarının uzayacağı söyleniyor. Ancak çoğunlukla bu sürelere de uyulmadan müşteri servise çağırılıyor. Öneri: Değişken bakım periyotları yerine sabit periyotları tercih etmek genellikle daha uygun maliyetlidir.

3 – Cam suyu

İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı bir cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur. Öneri: Servise gitmeden önce otomobilin cam suyu ikmal kabını ağzına kadar doldurun.

4 – Kontrol II

İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı tamirat-değişim işlemlerinin aslında yapılmadığını gördüğümüz örneklere rastladık. Bu müşteriyi düpedüz kazıklamaktır. Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun. Örneğin yedek lastiğin havasını boşaltın veya yağ filtresini zor fark edilecek bir şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle faturada yazılan her şeyin gerçekten yapılıp yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.

5 – TÜV’e hazırlık

İddia: Kontroller sırasında müşteriye sadece ufak sorunlar bildiriliyor. Tamir sözleşmesi imzalandıktan sonra araçta çok daha fazla arızaya müdahale ediliyor. Öneri: Ucu açık sözleşmelere imza atmayın. Tamir edilecek kalemlerin tek tek listelenmesini ve fiyatlandırılmasını isteyin.

6 – Küçük parçalar

İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı değişen parça kalemlerini açık bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz. Ayrıca ekstradan hesaplanmaması gereken işlere de rastlayabilirsiniz. Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi servis yetkilisinin araç başında açıklamasını-göstermesini talep edin.

7 – Azot gazı

İddia: Lastik değişimlerinde müşterilere, yakıt tasarrufu sağlayacağı iddiasıyla lastiklerini azot gazıyla doldurmaları tavsiye edilir. Öneri: Atmosferdeki normal azot miktarı zaten yüzde 78’dir. Yani tamamını azotla doldurmak hiçbir fayda sağlamaz.

8 – Frenler

İddia: Fren diskleri ve balataları, olması gerekenden birkaç bin kilometre önceden, yani erken değiştirilir. Öneri: Burada sürücülerin endişelerinden para kazanılıyor. Değişeceği söylenen parçaları size göstermelerini isteyin.

9 – Akü

İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir aküyle servise geliyor. Kontrolün ardından sürücüye, akünün artık kullanılamayacak durumda olduğu söyleniyor. Öneri: Yeni akü almadan önce eskisini tam şarj ettirin. Eğer bunun ardından da akü yeterli performansı vermiyorsa o zaman değiştirmelerine izin verin…

1 yorum:

  1. Servisler zaten normal fiyatın en az 2 katı ama sanayilerdede iyi usta bulmak çok zor malesef

    YanıtlaSil