15 Şubat 2015 Pazar

Benzinli Otomobil Ne Zaman Daha Avantajlı?


Yeni otomobil alırken vermeniz gereken en büyük kararlardan biri, “dizel mi yoksa benzinli mi?” sorusunun yanıtı olacaktır. Kolay anlaşılır bu listeye mutlaka göz atın.

 Yüksek yakıt fiyatları ve uygulanan vergiler, yeni otomobil sahibi olmayı düşünen potansiyel alıcıların elini zora sokuyor. Peki, hangi durumlarda dizel, hangi durumlarda benzinli araç tercih etmek gerekiyor? Benzinli otomobiller yüksek yakıt tüketimi ve benzin fiyatlarının yüksekliği nedeniyle ikinci plana atılırken, dizel araçların da vergi ve bakım maliyetleri kafaları karıştırıyor.
Hangi otomobilin sizin için daha uygun olacağını belirlemenin matematiksel hesaplamalarını yapmak mümkün, ancak bu oldukça yorucu bir işlem. O araçla her yıl arşınlayacağınız ortalama yol mesafesini, nasıl bir araç tipi tercih edeceğinizi ve şehir içi ya da şehir dışı kullanım seçeneklerini göz önünde bulundurmak, bunlara motorlu taşıt vergilerini ve bakım masraflarını eklemek gerekiyor.
Neyse ki tüm bu işlemler, basit bir tablo halinde elimizde mevcut. Hem de bu veriler Bosch tarafından hesaplanmış ve genel geçer bir kurallar dizisi halinde sunuluyor. Buna göre Türkiye’de trafik kaydı yeni yaptırılan her yüz araçtan 58,8’i dizel olarak belirlenirken, yüzde 41,2’si de benzinli araç kategorisine giriyor. Emisyon değeri düşük olan dizel araçlar aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlıyor. Benzinli araçlar ise ilk alım maliyeti, sigorta ve bakım masraflarında avantaj sunuyor.

18 Ocak 2015 Pazar

Araba Motoru Nasıl Temizlenir ?

Araba Motoru Nasıl Temizlenir ?


Aracınızın en önemli aksamı motorunuzun bakımı gerçek anlamda idamesi çok önemlidir.Sanayi sitelerinde motor yıkama diye nitelendirilen olayın aslında motorun can damarı olan koblo aksamı plastik yüzeye ve metal kompozit malzemelere son derece zararlı olduğunu öncelikle söylemeliyim aracının motorunun tozlu olmasının zararı yoktur çünkü toz zerrecikleri bünyesinde ihtiva ettiği asidi aktive etmek için sıvı yani çözelti haline geçmesi ve tahribata neden olmasına neden olur.Tüm bunların yanında en çok asit içeren yağlar yer alır motorinle veya gazlı yağla temizlenen bir motor hem daha çok aşınacak hemde vinil aksama zarar verecek ve eritecektir yani motorunuzu korumak yerine uzun vadede daha çok hasar verecektir.Peki aracınızın motorunu nasıl temizlemelisiniz:plastik aksam için yapmanız gereken bu işin profesyonel spreylerini kullanmak olacaktır temizlik ürünü olarak wd 40 ve türevlerini kullana bilirsiniz fakat wd 40 gibi ürünleri kullandıktan sonra kesinlikle kurulama işlemi yapınız çünkü wd 40 ın ihtiva ettiği çözelti malzeme kullanım sonrası statik bir çekim yaratarak yüzeyin daha çabuk tozlanmasına neden olur bu yüzden nemli bir bezle yüzeyi silin ve kuru bir bezle tekrar kurulayın mat bir plastik yüzey oluşacak ve aracınızın motoru uzun süre sadece hava tutarak bile temiz kalacaktır.

8 Ocak 2015 Perşembe

BMW! Yol Aydınlatmasında Aşmış !

CES 2015, yalnızca tüketici elektroniğe dair değil, teknoloji ile ilgili birçok yeniliğin odak noktası. İşte bu yeniliklerden biri de BMW’nun M4 Consept Iconic Lights adlı modeli.

 

 

BMW’nun M4 Consept Iconic Lights adlı otomobil modeli CES 2015'te tanıtıldı. Bu otomobil, şu anda konsept halinde. Yani seri üretimine dair aşması gereken bazı aşamalar var, ancak bilgisayar kontrollü lazer farları ve özellikleri ile gelecek için ‘neden olmasın’ sorusunu sorduruyor.
Yol aydınlatmasına farklı ve 'ileri görüşlü' bir bakış açısı niteliğindeki BMW M4 Consept Iconic Lights, çok özel bir yol metadoliji kullanıyor. Araçtalazer farların yanı sıra arka kısımdaki OLED lambalar da dikkat çekiyor.Park, stop lambaları, dönüş sinyalleri, arka plaka, geri vites lambası... 
TV’lerde kullanılan OLED teknolojisi sayesinde, ışık renkleri değiştirilebiliyor. Kullanılan OLED’ler enerji verimliliğinde oldukça iddialı, 80 derece sıcaklığa kadar sorunsuz çalışıyorlar ve 10 binlerce saat boyunca dayanabiliyorlar. 

Otomobilin farları, tam 650 metre ilerisini aydınlatabiliyor. Otomobildeki ilgi çekici özelliklerden bir diğeri ise ilerdeki tehlikeli noktalara spot atabilmesi. Örneğin 500 metre ilerde yolda bir yaya var, otomobil o noktaya doğru spot atarak sürücüyü uyarıyor. Bu teknoloji için bazı kanuni düzenlemelerin uygulamaya konulması bile gerekiyor.
Otomobilin ışıkları, sollama esnasında da yola izlenmesi gereken sürüş yolunun çiziyor. Bu teknoloji bir hayli karmaşık, ancak geleceğin sürüş deneyimine dair fikir veriyor.
Bilgisayar teknolojisi, otomotiv sektörüne hızla entegre oluyor. Bu teknoloji, hali hazırda süspansiyon, direksiyon yönetimi, sürüş güvenliğini artırıcı, vb. alanlarda ilerlemeye devam ediyor. Otomobilin içinde ise daha esnek ve kullanışlı eğlence sistemleri ile karşımıza çıkıyor. Görünen o ki sıra otomobilin ışıklarla yolu değiştirmesinde…

4 Ocak 2015 Pazar

Araba Kaportası Nasıl Düzeltilir?

Hepimizin otomobilimizle yaşadığı küçük kaza ya da talihsizler mutlaka vardır. Can sıkıcı bu olaylar sonrası, bir çoğumuz oto sanayi ve servislerde kaza izlerini yok edecek çözüm yolları ararız. Aslında doğrusu ve kolayı bu gibi gözüküyor. Sürekli gittiğiniz tamirci ya da servisten uzak bir yerdeyseniz veya kazayı kaportada ufak bir göçükle atlattıysanız, size bir önerimiz var.



Görüntülerde izleyeceğiniz aile, bu problemlerini kendileri çözüyor ve ortaya çıkan sonuç hiç de kötü gözükmüyor. Aslında kaporta ustalarının da kullandığı teknik, yapılan uygulamadan çok farklı değil. Başarılı olamasanız da, çözümü gene oto servisinde arayabilirsiniz. Ancak, en azından arabanızı kötü görüntüden kurtarır, kendi hatanızı kendinizin düzeltmesinin keyfini yaşayabilirsiniz.

20 Kasım 2014 Perşembe

Otomobil Servislerinin Aldatma Yöntemi


Pahalı motor yağı, erken fren değişimi, yüksek bakım maliyetleri… Bazı servislerin müşterilerini aldattıkları yöntemlerin birkaçı şeytanın bile aklına gelmeyebilir. Ancak kendinizi bunlardan koruyabilirsiniz.
En baştan şunu belirtmeliyiz: Asla tüm servis ve mekanikerleri sorgusuz, sualsiz dolandırıcı listesine koymuyoruz.
Hatta çoğunun mükemmel çalıştığını da biliyoruz. Ancak her iş kolunda olduğu gibi, burada da müşterilerini aldatmayı tercih eden çürük elmalar olduğu bir gerçek. Çünkü okur mektuplarında, tanımadığı ama bir şekilde mecbur kaldığı için girdiği serviste kazıklandığını belirten birçok şikayetle karşılaşıyoruz.
Kötü niyetli işletmecilerin akıllarına gelen yöntemler oldukça zengin: Pahalı yağ değişimi, yapıldığı söylenen hayali tamiratlar, aşırı pahalı yedek parça fiyatları, zamanı gelmeden değiştirilen fren balataları ve benzeri sarf malzemeleri bunların sadece bazıları. En iyi niyetli şekilde “fatura şişirme” olarak adlandırabileceğimiz bu durumlardan, bazı noktalara dikkat ederek kaçınmanız mümkün.
En sık rastlanan “fatura şişirme” yöntemlerinin bazılarını aşağıda listeledik:

1 – Motor yağı

İddia: En basit motorlara bile pahalı bir tür olan sentetik yağlar konuluyor. Pahalı yağı koyarak servis, yağ değişimindeki karını artırıyor. Öneri: Kullanım kitapçığında listelenen uygun yağı satın alıp yağ değişimini kendiniz yaptırın.

2 – Kontrol I

İddia: Pahalı motor yağı kullanıldığında bakım periyotlarının uzayacağı söyleniyor. Ancak çoğunlukla bu sürelere de uyulmadan müşteri servise çağırılıyor. Öneri: Değişken bakım periyotları yerine sabit periyotları tercih etmek genellikle daha uygun maliyetlidir.

3 – Cam suyu

İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı bir cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur. Öneri: Servise gitmeden önce otomobilin cam suyu ikmal kabını ağzına kadar doldurun.

4 – Kontrol II

İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı tamirat-değişim işlemlerinin aslında yapılmadığını gördüğümüz örneklere rastladık. Bu müşteriyi düpedüz kazıklamaktır. Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun. Örneğin yedek lastiğin havasını boşaltın veya yağ filtresini zor fark edilecek bir şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle faturada yazılan her şeyin gerçekten yapılıp yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.

5 – TÜV’e hazırlık

İddia: Kontroller sırasında müşteriye sadece ufak sorunlar bildiriliyor. Tamir sözleşmesi imzalandıktan sonra araçta çok daha fazla arızaya müdahale ediliyor. Öneri: Ucu açık sözleşmelere imza atmayın. Tamir edilecek kalemlerin tek tek listelenmesini ve fiyatlandırılmasını isteyin.

6 – Küçük parçalar

İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı değişen parça kalemlerini açık bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz. Ayrıca ekstradan hesaplanmaması gereken işlere de rastlayabilirsiniz. Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi servis yetkilisinin araç başında açıklamasını-göstermesini talep edin.

7 – Azot gazı

İddia: Lastik değişimlerinde müşterilere, yakıt tasarrufu sağlayacağı iddiasıyla lastiklerini azot gazıyla doldurmaları tavsiye edilir. Öneri: Atmosferdeki normal azot miktarı zaten yüzde 78’dir. Yani tamamını azotla doldurmak hiçbir fayda sağlamaz.

8 – Frenler

İddia: Fren diskleri ve balataları, olması gerekenden birkaç bin kilometre önceden, yani erken değiştirilir. Öneri: Burada sürücülerin endişelerinden para kazanılıyor. Değişeceği söylenen parçaları size göstermelerini isteyin.

9 – Akü

İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir aküyle servise geliyor. Kontrolün ardından sürücüye, akünün artık kullanılamayacak durumda olduğu söyleniyor. Öneri: Yeni akü almadan önce eskisini tam şarj ettirin. Eğer bunun ardından da akü yeterli performansı vermiyorsa o zaman değiştirmelerine izin verin…

28 Ağustos 2014 Perşembe

Benzinli araçlar tükeniyor mu ?

Trafikteki araçların yakıt tiplerine bakıldığında, son 10 yılda benzinli araç sayısının azaldığı görüldü.

Trafikte 2005 yılında 3 milyon 883 bin benzinli araç bulunurken, söz konusu rakam bu yılın ilk yarısı itibariyle 2 milyon 861 bine geriledi. Böylece, son 10 yıllık dönemde trafikteki benzinli araç sayısı yaklaşık yüzde 26 düştü.


Son 10 yılda trafikteki dizel araçların sayısı 5, LPG'li araçlar ise 2 kattan fazla arttı. 

Aynı dönemde trafikteki dizel yakıtlı araçlarda ise büyük artış yaşandığı görüldü. Dizel araçların sayısı 2005 yılında 394 bin olarak tespit edilirken, söz konusu rakam bu yılın ilk yarısı itibariyle 2 milyon 682 bine yükseldi. Son 10 yıllık dönemde dizel araçlardaki artış yaklaşık yüzde 580 oldu.

Litre fiyatı dizel ve benzine göre daha düşük olan LPG'yi kullanan araçların sayısı da son 10 yıllık dönemde sürekli artış kaydetti.

2005 yılında 1 milyon 259 bin araç LPG kullanırken, söz konusu rakam bu yılın haziran ayı itibariyle 3 milyon 963 bine ulaştı. Bu dönemde LPG'li araç sayısındaki artış, yaklaşık yüzde 215 olarak hesaplandı.

16 Ağustos 2014 Cumartesi

Castrol ile Güçlü Deneyimler’in Yeni Durağı İspanya Unutulmaz Bir Sürüş Deneyimi Talihlileri Bekliyor

Castrol’ün yoğun ilgiyle karşılanan Güçlü Deneyimler kampanyası, 4. ayağında motorsporları tutkunlarını Barcelona’da Volkswagen modellerini test etmeye ve Dünya Ralli Şampiyonası’nda Polo R WRC ile tozu dumana katan Volkswagen Pilotu’yla nefes kesen bir sürüş deneyimi yaşamaya davet ediyor! Dünyanın en iyi yarış takımlarıyla ileri teknolojiye sahip yağları geliştirmek ve test etmek için beraber çalışan Castrol, www.gucludeneyimler.com adresi üzerinden sürdürülen kampanyanın 4. ayağında İspanya’da unutulmaz bir deneyim sunuyor. Türkiye’de motorsporları ve otomobil tutkusunu son tüketiciye yaşatmak hedefiyle yola çıkan Castrol’ün Güçlü Deneyimler kampanyasına katılmak isteyenlerin yapması gereken tek şey var: “Şimdilik” en unutulmaz anını 31 Ağustos gecesine kadar www.gucludeneyimler.com adresi üzerinden paylaşmak. Şimdilik… Çünkü hayatınızın en unutulmaz anını İspanya’da yaşacaksınız.

"Unutulmaz", "Çılgınca", "İnanılmaz", "Gerçek bir yarışçı gibi hissettim", "Çok hızlı", "Muhteşem", "Harika bir deneyim"...

Geçen sene Volkswagen Sürüş Deneyimi’ne katılanlar bunları söylemiş… Tüm dünyada araç üreticileri ile gerçekleştirdiği ortak mühendislik çalışmaları ve sponsorluklarıyla dikkat çeken lider madeni yağ üreticisi Castrol, Volkswagen Sürüş Deneyimi’nin dolu dolu ve heyecanlı programı boyunca talihlilerin yanında olacak.

Volkswagen Sürüş Deneyimi’nde talihlileri neler mi bekliyor?

  • Volkswagen araçları ile aksiyon dolu sürüş deneyimi
  • Volkswagen WRC Pilotu’nun sağ koltuğu
  • Volkswagen Motorsporları Takımı ile Tanışma Fırsatı
  •   Eşsiz mimarisiyle dikkat çeken Barcelona’da 2 gün konaklama

22-23 Eylül’de düzenlenecek etkinlikte Castrol EDGE ile güçlendirilmiş Volkswagen araçlarlarına şampiyon pilotlar ile co-drive heyecanı yaşamak, en unutulmaz anlardan biri olacak. Unutulmaz Volkswagen Sürüş Deneyimi’ni yaşayacak 2 motorsporları tutkunundan biri olmak için www.gucludeneyimler.com sizi bekliyor!

Gerisi anlatılmaz, yaşanır…

 

Castrol EDGE ile Volkswagen Sürüş Deneyimi! from Castrol Türkiye on Vimeo.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

1 Ağustos 2014 Cuma

Arabalar Hakkında Bilinmesi Gereken ' 6 bilgi '

Arabaları kullanıyorsunuz ama bu özelliklerin nereden geldiğini biliyor musunuz?

  • 1. Yapılan ilk arabalarda direksiyon yoktu, bu yüzden de  hareket koluyla arabalarını çalıştırıyorlardı.

  • 2. İlk aşırı hız cezası 1902’de kesildi.
 
  




  • 3. 1916 yılında üretilen arabaların %55'i FORD idi.

  •  4. İlk araba radyosu 1929’da icat edildi. 

 


  • 5. Arabalardaki hava yastıkları saatte 200 milde patlar.

  


  • 6. Ortalama olarak bir insan tüm hayatının iki haftasını trafik ışıklarının değişmesini bekleyerek harcar.